  • 1. Data: 2018-01-01 14:31:01
    Temat: drabinka łazienkowa - podwójne zzasilanie
    Od: uciu <a...@g...com>

    Na początku wszystkiego dobrego w Nowym Roku dla całej grupy PMB :-)

    Do sedna :-)

    Drabinka łazienkowa ma być zasilana z podłogówki ale chciałbym łazienkę też czasem
    dogrzewać poza sezonem grzewczym:-) Tzn chciałbym też do drabinki dać grzałkę
    elektryczną. W sezonie też czasem może będzie potrzeba szybkiego wysuszenia prania -
    wtedy wolałbym drabinkę gorącą a nie letnią:-)

    Jak to najlepiej podłączyć???

    1) Drabinka miała być z dolnym zasilaniem i planowałem początkowo z jednej strony dać
    trójnik i tam wpiąć grzałkę.... tylko to chyba nie ma sensu bo grzałka zajmie mi 80%
    światła trójnika a wiec z podłogówki woda będzie miał utrudniony dopływ do grzejnika.

    2) Jak najlepiej odcinać dopływ z podłogówki kiedy będzie zasilanie z grzałki?
    Zaworki na wejściu i wyjściu???

    3) Zna ktoś firme co robi grzejniki by miały zasilanie z boku i od dołu
    równocześnie??? To byłoby idealne rozwiązanie - z boku zasilanie z podłogówki a od
    dołu wkręcam grzałkę...

    Pozdrawiam
    uciu

  • 2. Data: 2018-01-01 14:40:59
    Temat: Re: drabinka łazienkowa - podwójne zzasilanie
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 stycznia 2018 14:31:02 UTC+1 użytkownik uciu napisał:
    > Na początku wszystkiego dobrego w Nowym Roku dla całej grupy PMB :-)
    >
    > Do sedna :-)

    ucz sie na bledach bo ja juz to przerobiłem :)

    > Drabinka łazienkowa ma być zasilana z podłogówki

    zrobiłem, ale podłogówka dziala tylko czasami, wiec i grzejnik przeważnie chłodny

> [...]
    szybkiego wysuszenia prania - wtedy wolałbym drabinkę gorącą a nie letnią:-)

    w efekcie okazało sie ze najlepiej dogrzewa sie łazienkę farelką z termostatem (całe
    25zł w obi)

    b.

  • 3. Data: 2018-01-01 15:51:08
    Od: l...@g...com

    M.inn. Instalprojekt miał takie grzejniki. Zamówić też możesz grzejnik drabinkowy
    jaki ci się zamarzy, musisz tylko trafić na dobry, duży sklep instalacyjny.

  • 4. Data: 2018-01-01 16:22:55
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 01-Jan-18 14:31, uciu wrote:
> [...]
    elektryczną. W sezonie też czasem może będzie potrzeba szybkiego wysuszenia prania -
    wtedy wolałbym drabinkę gorącą a nie letnią:-)

    Tak zrobiłem. Przez półtora roku grzałki elektrycznej użyliśmy dokładnie
    zero razy.

    Piotrek

  • 5. Data: 2018-01-01 16:34:55
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    elektryczną. W sezonie też czasem może będzie potrzeba szybkiego wysuszenia prania -
    wtedy wolałbym drabinkę gorącą a nie letnią:-)

    Wcale

    Dwie łazienki, dwa grzejniki drabinkowe
    Odpalane może ze dwa razy w ciągu 8 lat
    Żona już dawno rozkaz wydała żeby zdjąć klamoty
    Ale to przy najbliższym remoncie zrobię
    Takie grzejniki w łazience grzanej podłogówką to strata kasy
    Ew będą Wam jak wieszaki na ręczniki służyć

  • 6. Data: 2018-01-01 17:15:31
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-01 o 14:31, uciu pisze:
> [...]
    równocześnie??? To byłoby idealne rozwiązanie - z boku zasilanie z podłogówki a od

    Żadnego zasilania z podłogówki, tylko zasilanie wprost z rozdzielacza.

    Do drabinki robisz podejście z jednej strony w rozstawie 4 lub 5 cm w
    zależności od tego jaki zawór zastosujesz. Trzeba też wziąć pod uwagę z
    której strony ma być zasilanie, bo zawory są lewe i prawe. Kupujesz taki
    zawór np.
    https://foxhurt.pl/akcesoria-grzejnikowe-zawory-grze
    jnikowe-herz-vua-40-zawor-do-grzejnika-lazienkowego-
    katowy
    i podłączasz nim zasilanie oraz powrót w jedną dolną nogę drabinki, a w
    drugą nogę wpinasz grzałkę. Dzięki temu jak będziesz wymieniał drabinkę
    to kupujesz dowolnej szerokości i nie musisz się martwić o rozstaw
    przyłączy.

  • 7. Data: 2018-01-01 19:29:09
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Jestem na etapie konczenia domu. Mam w lazience grzejnik dwufunkcyjny -
    do podlogowki i z grzalka.
    Moj z grzalka wyszedl ok 700zl. (500 grzejnik, 200 grzalka).
    Kupowalem tu: http://grzejniki-edan.pl/
    a oferte znalazlem na Allegro.
    Wybierasz model, piszesz jakie chcesz przylacza, jaki maja miec rozstaw
    i z ktorej strony i taki robia.
    Na grzejnik czekalem jakos okolo 7-10 dni.
    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 8. Data: 2018-01-02 10:24:14
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, January 1, 2018 at 4:34:57 PM UTC+1, Kris wrote:

    > Dwie łazienki, dwa grzejniki drabinkowe
    > Odpalane może ze dwa razy w ciągu 8 lat

    ja na wsi mam 3 (2 lazienki + WC), w lazienkach dodatkowo "podlogowka" wpieta w
    szereg z drabinkami

    w sumie sa ok kilkunastu lat, grzalki max 2-3x uzyte

    > Ew będą Wam jak wieszaki na ręczniki służyć

    dokladnie, to jest ich podstawowe zastosowanie i b.dobrze sie sprawdzaja jako
    suszarka recznikow!, gdyby dalo sie u mnie w bloku taka drabinke zalozyc juz by dawno
    wisiala

    WS

  • 9. Data: 2018-01-02 20:59:59
    Od: uciu <a...@g...com>

    Dzieki :-)

    Info żony... drabinka musi być i kropka, gdzie ja bede suszyła ręczniki....
    Wiec drabinka będzie.

    Drabinka ma miec osobne zasilanie z rozdzielacza.
    I chyba zastosuję taki zawór cztwrodrogowy jak pisał "użytkownik".
    Czy dobrze rozumiem, że na tym zaworze zakręcę dopływ i obieg się zamyka przez co
    mogę grzać samą grzałką?
    Duży plus to to, ja pisał użytkownik, że za 5-10-15 lat mogę drabinkę wymienić i nie
    martwić się o rozstaw przyłączy

    uciu :-)

  • 10. Data: 2018-01-02 21:14:58
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-02 o 20:59, uciu pisze:
> [...]
    mogę grzać samą grzałką?
    > Duży plus to to, ja pisał użytkownik, że za 5-10-15 lat mogę drabinkę wymienić i

    Nie musisz zakręcać zaworu, bo ciepło w dół nie pójdzie, a latem
    przecież pompa CO będzie wyłączona.