  • 1. Data: 2018-01-01 22:24:16
    Temat: Elewacja w kropeczki
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Takie zjawisko przyrodnicze wystapiło kilka dni temu na jednej z
    okolicznych elewacji (nowych):

    https://drive.google.com/open?id=1Mh8or17SGuhyBUZfHf
    Fd28HNOA9u0LDA
    https://drive.google.com/open?id=1arOnCBngR0fYeJjvoA
    bg84Ff-5guuB6M

    Temperatura okołol -1C.

    Uzywając szklanej kuli moze oszacować czy to zgode ze sztuką? Mnie tez
    czasem szron łapie na elewacji ale takich kropeczek nie ma :D

  • 2. Data: 2018-01-01 22:31:26
    Temat: Re: Elewacja w kropeczki
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 01.01.2018 o 22:24, Sebastian Biały pisze:
    > Mnie tez czasem szron łapie na elewacji ale takich kropeczek nie ma :D

    Grubsza warstwa kleju na kołkach i w tym miejscu są inne warunki
    zamarzania wilgoci z powietrza. Gdyby kołki były bardziej zagłębione w
    styropian i przykryte korkiem ze styropianu, to zjawisko by nie wystąpiło.

    --
    Czarek

  • 3. Data: 2018-01-01 22:57:30
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Termowizją bez problemu znajduję kołki w styropianie, a pomimo tego
    takich kropek nie widuję. Tutaj podejrzewam, że kołki nie są długie i w
    ogóle nie mają czapki.
    Dlaczego tak stochastycznie bite?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 4. Data: 2018-01-02 22:59:40
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 01.01.2018 o 22:57, Irek.N. pisze:
    > Dlaczego tak stochastycznie bite?

    Kołeczki są w miarę ładnie rozłożone. Dlaczego uważasz, że linie, które
    widać są krawędziami płyt ocieplenia? Chyba wyobraźnia w podświadomości
    zrobiła Ci psikusa ;-)

    --
    Czarek

  • 5. Data: 2018-01-02 23:24:22
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Kołeczki są w miarę ładnie rozłożone. Dlaczego uważasz, że linie, które
    > widać są krawędziami płyt ocieplenia? Chyba wyobraźnia w podświadomości
    > zrobiła Ci psikusa ;-)

    Nie, linie nie mają nic do rzeczy, widać że to nie podział (nikt nie
    kołkował by przecież łączenia).
    Po prostu jakoś przywykłem do pewnego schematu - paterny, spowodowanego
    wymiarami arkusza, a tutaj po prostu nie dopatruję się takowego.
    Pewnie nie ma to większego znaczenia, byle "gęstość" była zachowana.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 6. Data: 2018-01-07 15:00:31
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 02 Jan 2018 23:24:22 +0100, Irek.N. napisał(a):

    > Nie, linie nie mają nic do rzeczy, widać że to nie podział (nikt nie
    > kołkował by przecież łączenia).

    Hm, a ja widziałem budowę, gdzie poza samymi płytami kołkowane były
    złączenia trzech lub czterech płyt. Różne szkoły, czy fuszerka?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 7. Data: 2018-01-07 15:16:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 7 stycznia 2018 15:03:54 UTC+1 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

    > Hm, a ja widziałem budowę, gdzie poza samymi płytami kołkowane były
    > złączenia trzech lub czterech płyt. Różne szkoły, czy fuszerka?

    Nawet kołki przecież maja takie specjalnie wyprofilowania żeby do kolkowania 4 płyt
    po narożnikach pasowało
    https://s2.lmcdn.fr/multimedia/e41400235202/4ee452e7
    de4b/produits/chevilles-a-frapper-pour-isolant-de-70
    -mm-maximum.jpg?$p=tbzoom

  • 8. Data: 2018-01-07 16:40:55
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 07.01.2018 o 15:16, Kris pisze:
> [...]
    po narożnikach pasowało
    > https://s2.lmcdn.fr/multimedia/e41400235202/4ee452e7
    de4b/produits/chevilles-a-frapper-pour-isolant-de-70

    To jest zwykłe usztywnienie konstrukcji kołka, po co mieliby robić te
    "wyprofilowania" skoro w większości przypadków taki kołek nie jest na
    połączeniu 4 płyt. Do tego najczęściej poszczególne płyty są klejone na
    cegiełkę" a w tym przypadku bardzo trudno trafić na narożnik z czterech
    krawędzi.

    --
    Czarek