  • 11. Data: 2018-01-02 16:20:00
    Temat: Re: Odkurzacz unijny;)
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 2 stycznia 2018 16:00:51 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > https://allegro.pl/kategoria/odkurzacze-centralne-je
    dnostki-centralne-111890?order=d
    > Dwa zestawy węzy to kolejnye 6-7stów
    > Czyli całość 2500-3000zł na szybko licząc.
    Sorry
    Wlazłem głębiej i tu np

    http://allegro.pl/odkurzacz-centralny-profi-42-sep-z
    estaw-hit-i6329234017.html
    Za 1700 w zestawie jesst jeden 9 metrowy wąż i szczotki+ drugi rozciągany do 8m
    Więc z ceną całości mógłbym zjechać w granice 2tys

  • 12. Data: 2018-01-02 16:25:32
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > A przy okazji:
    > Myślę żeby zamiast kolejnego klamota założyć w końcu centralny.
    Dobry pomysł, mam używam od dawna i chwalę sobie, już zdążyłem silnik
    spalić ale kupiłem na all... za 250 kompletną jednostkę wymieniłem i
    hula dalej.
    > W sumie dwa gniazda starczą- jedno na parterze i jedno na piętrze
    I wystarczy, ja mam jeszcze na półpiętrze nad garażem ale tam dwa
    pomieszczenia.
    Wąż 9m wystarcza, bo do tego jest jeszcze 1,5m rury, weź sznurek 9m i
    się z żoną przejdź po domu jak ci sięga i gdzie gniazdka dać.
    Dobra jest też szufelka np w kuchni przydaje się, ale nie za dużo bo
    pogarszają ssanie
    każde dodatkowe gniazdo czy szufelka.

    > Przy 6cio metrowej rurze to tak na styk by było ale rury pewnie dłuższe bywają- 7-8
    metrów u mnie ok by było
    > Macał ktoś temat ostatnio?
    > Przyzwoita jednostka centralna i dwa węże 6-8 metrów każdy
    > Jaka to cena na dzisiaj? Potrzebuję jeszcze dwa gniazda+ z6 metrów rur i kilka
    kształtek ale to pewnie drobnostki.
    Ja mam z cyklotronem bez dodatkowego filtru w środku, wygodne bo mniej
    czyszczenia,
    pamiętaj o tłumiku na podłączeniu odkurzacza do instalacji.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 13. Data: 2018-01-02 16:26:21
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 02-Jan-18 16:15, Myjk wrote:
    > Dlatego ja chcę Wally Flexa gdzie się tylko da.

    Też się zastanawiałem ale na całe szczęście opamiętałem się w porę ;-)

    Chodzi mianowicie o to, że o ile nie robisz od razu kompletnego projektu
    aranżacji wnętrz to - znając niejakiego Murphy-go - te sprzęty i tak
    wypadną w najbardziej debilnych miejscach, jakie można wybrać.

    A już zwłaszcza wtedy, kiedy ma się ponadprzeciętnie kreatywną żonę ;-)

    Piotrek

  • 14. Data: 2018-01-02 16:26:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 2 stycznia 2018 16:20:02 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    > Za 1700 w zestawie jesst jeden 9 metrowy wąż i szczotki+ drugi rozciągany do 8m
    > Więc z ceną całości mógłbym zjechać w granice 2tys

    I jeszcze jedno pytanie
    W idze w tych odkurzaczach filtry hepa.
    U mnie chciałbym wylot tego odkurzacza w komin wsadzić-znaczy w Nieuzywany kanał
    wentylacyjny.
    Wtedy filtr hepa mi chyba wtedy zbyteczny

  • 15. Data: 2018-01-02 16:31:13
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-01-02 o 16:20, Kris pisze:

> [...]
    > Za 1700 w zestawie jesst jeden 9 metrowy wąż i szczotki+ drugi rozciągany do 8m
    > Więc z ceną całości mógłbym zjechać w granice 2tys

    Ale w stosunku do zwykłego nie ma porównania, przy zwykłym zawsze masz
    pył z odkurzania albo areozol w wodnym w mieszkaniu/domu poza tym wyje i
    musisz walczyć z rurą, kablem zasilania i odkurzaczem.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 16. Data: 2018-01-02 16:31:42
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 02-Jan-18 16:26, Kris wrote:
> [...]
    wentylacyjny.
    > Wtedy filtr hepa mi chyba wtedy zbyteczny

    Ziutek co to mi go zakładał nalegał na możliwie krótką rurę wylotową.
    Dla mnie to było bez znaczenia tak więc się zgodziłem. Ale może sprawdź
    sobie czy nie ma w tym jakiejś magii.

    Piotrek

  • 17. Data: 2018-01-02 16:32:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 2 stycznia 2018 16:25:35 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:

    > Ja mam z cyklotronem bez dodatkowego filtru w środku, wygodne bo mniej
    > czyszczenia,
    Jaki model?
    > pamiętaj o tłumiku na podłączeniu odkurzacza do instalacji.
    Znaczy między odkurzaczem a instalacją?
    Czy taki na wylocie odkurzacza?
    Bo jak na wylocie to u mnie chyba zbędny bo rura wylotowa w komin pójdzie.
    Na dachu z komina będzie popierdywało najwyżej i wrony straszyło.

  • 18. Data: 2018-01-02 16:34:18
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-01-02 o 16:15, Myjk pisze:
    > Tue, 2 Jan 2018 16:08:30 +0100, Piotrek

    > Ano właśnie, bo jak są okruchy na blacie, to trzeba je na glebę, a potem
    > zamiatać szczotą do szufelki "automatycznej". To jakiś pomysł diabła. :P
    Dlaczego, szczotkę mam w spiżarni, dwa machnięcia, kop w szufelkę i
    posprzątane,
    z wężem jednak więcej roboty a za dużo miejsca by zajmował w spiżarni
    więc jest na półpiętrze w pralni.

  • 19. Data: 2018-01-02 16:38:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 2 stycznia 2018 16:26:24 UTC+1 użytkownik Piotrek napisał:

> [...]
    > wypadną w najbardziej debilnych miejscach, jakie można wybrać.
    >
    > A już zwłaszcza wtedy, kiedy ma się ponadprzeciętnie kreatywną żonę ;-)

    ?Ot to
    Jak 8 lat mieszkamy to już ustawienie gratów było zmieniane w salonie w sypialni i w
    pokoju córki
    Robienie więc jakiejś aranżacji wnętrz na etapie budowy uważam za nieporozumienie.

  • 20. Data: 2018-01-02 16:46:36
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 2 stycznia 2018 16:00:51 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Wychodzi mi że ekonomiczniej jest dwa zwykłe jak jeden centralny

    Ekonomiczniej tak, ale nie efektywniej, nie wydajniej, nie bardziej
    komfortowo :)

    Podstawowe zalety centralnego jak dla mnie to:

    1. Cichość (słyszysz tylko szum wciąganego powietrza)
    2. Wydajność (z dobrą jednostką nie spada praktycznie bez względu na
    stopień zapełnienia)
    3. Rzadkie opróżnianie

    Ja teraz mam taki "pół-hotelowy" odkurzacz 20l (ale workowy bo bezworkowe
    mnie wkurzają) NILFISKa - worek wymieniam raz na 2-3 miesiące, jest
    bardzo wydajny i mocny ale jak się napełni to żona go już wtargać na górę
    nie potrafi bo ciężki :)

    A pyrtki się u mnie nie sprawdzają - w połowie odkurzania trzeba pojemniki
    opróżniać (mam dużo sierści od psa), ledwo to ciągnie i przepala się po
    pół roku :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.