    From: "Kane" <k...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: klejenie blatu biurka
    Date: Sat, 28 Nov 2009 06:23:42 +0100

    >http://allegro.pl/item832122075_coval_scisk_stolars
    ki_srubowy_1000x120.html

    > Takich ścisków to przynajmniej kilka bys musial miec do klejenia.

    Tak zdaje sobie sprawe - pytanie czy jest to cos warte ;)
    Do poklejenia mam sporo takich elementow (bo i materialu sporo) wiec koszt
    by sie zwrocil - takich tanszych.

    > Kiedyś korzystano z następującego patentu: na płasko położonej desce o
    > długości większej niż szerokość przyszłego blatu montowano "sworznie" i
    > między te sworznie wkłada sie klejone deski. Następnie za pomocą klinów
    > dociskało się deski do siebie. Wskazane również przy większej liczbie
    > desek, ściśnięcie płaszyzny blatu aby nie wygiął się w łuk i nie wyskoczył
    > spomiędzu "uścisku". Jednak przy takiej grubości desek chyba to nie grozi.
    > Oczywiście tych desek ze sworzniami musi byc kilka sztuk.

    Hmm...taki naturalny scisk ;) Nieglupie. Nie wiesz przypadkiem jak gesto
    nalezy to 'sciskac' ? Dwa sciski na metr biezacy ?

    > No i oczywiście dokładność przygotowania drewna jest bardzo ważna.
    > Ojciec jak kleił drewno to bardzo dokładnie strugał boczne krawędzie żeby
    > dolegały do siebie.

    Tak, wiem, mam gdzie przestrugać na małej maszynie elementy przed klejeniem.

    > Ty jak będziesz kleił blat to w całości chyba nie przepuścisz go przez
    > grubościówkę. No chyba że znajomy "gosciu" ma taką szeroką obrabiarkę.

    Ma - tyle ze nie ma czasu na zabawe z klejeniem i przygotowaniem.

    jeszcze dopytam:
    po grubosciowce pod malowanie trzeba to wyszlifowac jeszcze, jaka szlifierke
    potrzebuje ? Mam gdzies taka taśmową (elektryczna reczna) no i tradycyjne
    papiery scierne i gabki (reczne ;) ).

    Pozdrawiam

    Kane