    From: "na102" <g...@P...FM>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: klejenie blatu biurka
    Date: Sat, 28 Nov 2009 19:26:13 +0100

    Użytkownik "Kane" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:hep8nq$roo$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Witam
    >
    > Mam nieco brzozy, w kawalkach 4-5cm grubych i takich tez szerokich.
    > Chcialbym sobie z tego pokleić blat. Mam goscia ktory przepusci to przez
    > grubosciowke ale mam sobie to sam podocinac i posklejac. Blatow bede robil
    > pare. Lokalni stolarze maja terminy ze hooohoo...a i cena jakos skoczyla.
    >
    > Czy da sie posklejac blat w warunkach domowych ? Trzeba miec do tego te
    > potezne ściski śrubowe (lub wrecz prase) czy np te zwykle sciski tez dają
    > radę ? (tego typu co tu:
    > http://allegro.pl/item832122075_coval_scisk_stolarsk
    i_srubowy_1000x120.html
    oj nakleiłem sie takich płyt setki :) da rade ściski w odstepach max 30 cm
    Osobiście to wolę strugać na wyrówniarce przy ostrych nożach zeby nie było
    śladów ponożowych na płaszczyznach, jak się złoży dwie płaszczyzny razem
    nie ma być szpar wtedy spoina klejowa jest praktycznie zerowa no i przy
    klejeniu potrzeba mniej siły.
    Przed struganiem oczyść z kleju, bo jak klej twardy to wałek dociskowy
    go powciska i bedzie trzeba więcej zestrugać żeby zestrugać wgnioty po
    drugie noże dostaja też w d...
    Jezeli gotowy blat nie wejdzie w grubościówke na szerokośc to poklej takie
    szerokości żeby weszły na wyrówniarke a pozniej przestrugaj na gróbościówce
    i póżniej posklejaj te klejonki w całość
    nie szlifuj duperelami tylko wrzuć to stolarzowi na szlifierke taśmową to
    pare minut roboty
    jak Ci sie nie spieszy to uderz do nich po świętach ,teraz przed świetami
    to mają sezon wiec ceny na duperele rosną:)
    pozdrawiam
    ps. któryś z kolegów proponował deski i kliny ,to też dobry sposób

    4645 (20091128) __________