    Date: Fri, 07 Feb 2014 23:49:31 +0100
    From: uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: lampy przemysłowe led - może warto?

    C5%9Bwietlna
    wietlna/

    > Jak ktoś skończył edukację elektroniczną na poziomie wydawnictw
    > popularnych i nic poza prawem Ohma nie kojarzy to faktycznie kwestia
    > zasilania diod LED jest ciężką zagwozdką. I mam wrażenie że większość
    > luda biorącego się za temat "oświetlenie LED" na tym etapie edukacje
    > skończyła - wszyscy uparcie napięcie zasilania diod stabilizują,
    > zupełnie jakby nie można było założyć pętli stabilizacji prądu.
    > Niestety większość dostępnych handlowo rozwiązań taki właśnie
    > ignorancki poziom reprezentuje.

    Myślę, że masz błędne pojęcie na ten temat.
    W porządnych, firmowych lampkach LED-owych, w których stosuje się jedną
    lub kilka wysokowydajnych diód, stabilizuje się włąśnie prąd. W
    przypadku najtańszych nie stosuje się niczego poza rezystorem
    ograniczającym. Same rezystory stosuje się w nich tylko ze względu na
    maksymalne obniżenie kosztu produkcji.
    W przypadku zaś wszelkich taśm czy linijek LED-owych jak sobie
    wyobrażasz stabilizację prądu? Przecież do takiego zasilacza pierwszy
    "Kowalski" podłączy metr taśmy LED, a drugi "Kowalski" podłączy już 5
    metrów. Sama taśma czy linijka posiada diody LED podłączone równolegle
    do głównych szyn zasilających i każdy LED ma swój rezystor ograniczający
    prąd.
    Jeżeli chciałbyś stabilizować prąd to musiałbyś go stabilizować dla
    każdej diody oddzielnie lub każdej gałęzi szeregowo połączonych diód.