  • 1. Data: 2010-01-11 09:49:53
    Temat: łazienka - ogrzewanie wody
    Od: anonim <a...@a...com>

    Jakie są zamienniki junkersów do ogrzewania wody?
    Będę robił nową łazienkę i zastanawiam się co kupić?
    Jak to przeważnie bywa, chodzi o niskie koszty eksploatacji.
    Jakie są różnice w kosztach między ogrzewaniem bojlerem elektrycznym a
    junkersem?

    --
    Krzysiek

  • 2. Data: 2010-01-11 15:46:47
    Temat: Re: łazienka - ogrzewanie wody
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    anonim wrote:
> [...]
    > Jak to przeważnie bywa, chodzi o niskie koszty eksploatacji.
    > Jakie są różnice w kosztach między ogrzewaniem bojlerem elektrycznym a

    taka że jak cie sie kończy woda w bojlerze to kontynuujesz mycie w ziemnej
    wodzie :)

  • 3. Data: 2010-01-11 20:14:03
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    > taka że jak cie sie kończy woda w bojlerze to kontynuujesz mycie w ziemnej
    > wodzie :)

    Kurde, nie widzę oryginalengo postu wątkotwórcy więc odpowiem tutaj. Bojler
    jest OK jeżeli do kąpieli służy kabina prysznicowa. 80 l bojler wystarcza
    dla 4 osobowej rodziny. W bojlerze jest 80 litrów wrzątku, także jest on
    mieszany z wodą zimną i nie ubywa go tak szybko. Mając bojler i chcąc
    racjonalnie korzystać z ciepłej wody pod prysznicem można zainstalować sobie
    baterię termostatyczną. Dla bojlera elektrycznego nie mają znaczenia wahania
    ciśnienia wody. Woda leci wolniej ale nadal jest ciepła Nawet przy ciśneiniu
    tak niskim które pieca gazowego już nie zapali. Po zakręceniu i odkręceniu
    nie parzy jak ma to miejsce w piecach gazowych. Mam bojler elektryczny od
    wielu lat. Odszedłem od grzania piecem gazowym przepływowym i sobie
    chwalę...
    --
    Jackare

  • 4. Data: 2010-01-11 20:33:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jackare wrote:

    > Kurde, nie widzę oryginalengo postu wątkotwórcy więc odpowiem tutaj.
    > Bojler jest OK jeżeli do kąpieli służy kabina prysznicowa. 80 l
    > bojler wystarcza dla 4 osobowej rodziny

    a jak sie postarają to i 8 osobowa. :)

  • 5. Data: 2010-01-11 21:56:18
    Od: "Art" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Jackare" <...@s...de.uk.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > gazowych. Mam bojler elektryczny od wielu lat. Odszedłem od grzania piecem

    eee w takim przypadku przepływowy ogrzewacz elektryczny będzie bardziej
    ekonomiczny

  • 6. Data: 2010-01-12 06:44:59
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Biorąc pod uwagę koszty grzania wody, to od junkersa taniej będzie tylko
    grzać wodę z kotła c.o. na węgiel albo inne tanie paliwo ale to raczej w
    Twoim przypadku nie wchodzi i grę.
    Bojler elektryczny ma zalety: od razu leci ciepła woda i temperatura jest
    stabilna i łatwo ją regulować jest też bezpieczny, bo nie ma spalin, komina
    itp. ma też wady: wyższy koszt energii, ograniczona pojemność (jak się jeden
    porządnie wykąpie, to drugi musi długo poczekać). Jeżeli ustawić temperaturę
    na wysoką, to z jednej strony po zmieszaniu z zimną wodą uzyskamy więcej
    ciepłej (dajmy na to, że nawet dwie wanny) ale z drugiej strony łatwo się
    oparzyć.
    Miałem bojler elektryczny i uważam to za dużo mniej komfortowe źródło wody
    od junkersa.
    Jacek

  • 7. Data: 2010-01-12 08:09:16
    Od: "Jan Kowalski" <K...@n...pl>

> [...]
    > Bojler jest OK jeżeli do kąpieli służy kabina prysznicowa. 80 l bojler
    > wystarcza dla 4 osobowej rodziny. W bojlerze jest 80 litrów wrzątku, także

    Wątpie. Może 60 st C. Ale to wystarczy bo i tak trzeba obniżyć do jakis 40
    st C,

  • 8. Data: 2010-01-12 08:55:14
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Użytkownik "Jan Kowalski" <K...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Wątpie. Może 60 st C. Ale to wystarczy bo i tak trzeba obniżyć do jakis 40
    > st C,

    czemu wątpisz ? Masz tyle ile ustawisz a górna granica to 85 st C.
    Oczywiście z wiekiem bojlera jego wydajność trochę spada ale można to
    rozwiązać montując na wejściu najprostszy filtr - osadnik zatrzymujący
    piasek.
    Jeżeli ktoś kąpie się normalnie, tzn nie wystaje godzinę pod prysznicem taki
    bojler w zupełności wystarczy do zaopatrzenia w ciepłą wodę. Jeżeli komuś
    mało lub korzysta z wanny, może kupić 120 l.
    --
    Jackare

  • 9. Data: 2010-01-12 09:22:58
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jackare wrote:
> [...]
    > prysznicem taki bojler w zupełności wystarczy do zaopatrzenia w
    > ciepłą wodę. Jeżeli komuś mało lub korzysta z wanny, może kupić 120 l.

    ja tam mam złe doświaczenia z eksploatacji bojlera w domu gdzie mieszkały 4
    osoby :)

  • 10. Data: 2010-01-12 09:28:48
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    > ja tam mam złe doświaczenia z eksploatacji bojlera w domu gdzie mieszkały
    4
    > osoby :)

    Lepszy przepływowy grzejnik wody gazowy lub elektryczny i termostatowana
    bateria.