  • 11. Data: 2009-10-20 17:18:58
    Temat: Re: lepsiejszość kuchni indukcyjnej nad ceramiczną (?)
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    yapann pisze:
    > w czym właściwie tkwi lepsiejszość kuchni indukcyjnej nad ceramiczną?
    > - zużycie energii..?

    Sledze z zainteresowaniem wątek i chcialby dopytac: czy jest sens
    kupic tego typu tandete:

    http://www.allegro.pl/item790235609_promocja_nowa_pl
    yta_indukcyjna_pg100_hcm_garnek.html

    zanim wyda sie duze pieniadze? Na czym polega różnica?
    Pomijam liczbe palników. Zakup do domu letniskowego.
    Żona boi sie gazu.

    pozdro
    --
    A S

  • 12. Data: 2009-10-20 17:59:25
    Od: "JBP" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    yta_indukcyjna_pg100_hcm_garnek.html

    > zanim wyda sie duze pieniadze? Na czym polega różnica?
    > Pomijam liczbe palników. Zakup do domu letniskowego.

    Mam taką właśnie płytkę od ub. roku. Działa u mnie jako dodatkowa
    (uzupełnienie) kuchni gazowej, lub zastępczo, gdy gaz czasowo wyłączony.
    Pracuje bez zarzutu. Nie piszczy, nie zgrzyta. Bardzo stabilna. Wykonuje
    wszystko, co podane w opisie. Wyświetlacz czytelny. Wygląd w rzeczywistości
    ładniejszy niż na obrazkach ;). Załączony garnek dosyć kiepski jakościowo
    (jak najtańsze garnki z marketów), ma cienkie dno, słabe plastikowe uchwyty
    i kształtem trochę przypomina wok. Nie był używany. Korzystam z innych
    garnków, przeznaczonych do indukcji i powszechnie dostępnych, ale też nie
    najdroższych. Instrukcja dokładna, gwarancja door-to-door, producent solidny
    (znajomi kupili również ich kuchenki i są zadowoleni).
    JBP

  • 13. Data: 2009-10-20 18:01:48
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej S. wrote:

    > Sledze z zainteresowaniem wątek i chcialby dopytac: czy jest sens
    > kupic tego typu tandete:
    >
    > http://www.allegro.pl/item790235609_promocja_nowa_pl
    yta_indukcyjna_pg100_hcm_garnek.html

    hm...

    za tę cenę to można zwykle kupić dobry garnek a tu jeszcze dostajesz
    kuchenkę indukcyjną.

    wniosek każdy z elementów jest koszmarnie tandetny

    no bez kontroli to bym tego nie zostawił :)

  • 14. Data: 2009-10-20 18:12:35
    Od: "JBP" <t...@o...pl>

    > za tę cenę to można zwykle kupić dobry garnek a tu jeszcze dostajesz
    > kuchenkę indukcyjną.
    >
    > wniosek każdy z elementów jest koszmarnie tandetny
    > no bez kontroli to bym tego nie zostawił :)

    Cena była dużo wyższa w ubiegłym roku i w I-szej połowie tego roku. Od lata
    stopniowo obniżają ceny. Na ich www było info, że produkują inwalidzi. Może
    chcą utrzymać zatrudnienie? Nie wiem, nie chcę gdybać.

    BTW - różne gulasze, itp. same się gotują, nie trzeba pilnować. Mimo
    kręcących się w pobliżu zwierząt domowych, zwabionych zapachem ;)
    JBP

  • 15. Data: 2009-10-20 20:40:01
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 20 Oct 2009 17:20:17 +0200, Boombastic napisał(a):
    > Mam te garnki i używam ich na płycie Boscha. Jedyny dźwięk jaki wydają to
    > cichuteńkie bzyczenie jak daję wysoką moc. W normalnej eksploatacji nic nie
    > słychać. U ciebie to nie wina garnków tylko płyty.

    Cóż, widocznie złą płytę kupiłem :) Taki to już los gdy nie ma się żywcem
    kogo zapytać... Następną kupię lepszą ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 16. Data: 2009-11-04 09:14:19
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    yta_indukcyjna_pg100_hcm_garnek.html

    > wniosek każdy z elementów jest koszmarnie tandetny
    > no bez kontroli to bym tego nie zostawił :)

    - w kontekście bezpieczeństwa ( w sensie czy ufasz że sie nie zafajczy coś,
    czy na pewno wyłączy - tego ci nikt rozsądny nie doradzi)
    - w kontekście wykonania - ja używałam podobnej tylko bardziej badziewiastej
    (Alaska, pół tej ceny) i wszystko zawsze grało (z wyjątkiem jednym - użycia
    rzekomo żeliwnej patelni - error na kuchence i trzeba było jej prąd zabrać
    żeby ją wyłączyć). Więc przede wszystkim naczynia które indukują, a nie z
    odzysku. Ja bym na działkę jaknajbardziej brała.

  • 17. Data: 2009-11-04 09:25:11
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    On Oct 18, 4:03 pm, Jacek Osiecki <j...@c...pl> wrote:
    > Nie tylko - choć oszczędności są też istotne. Kuchnia indukcyjna ma to do
    > siebie, że dno garnka robi się gorące w momemcie uruchomienia kuchenki
    > i przestaje grzać w momencie gdy wyłączysz grzanie - czyli mniej więcej

    rozumiem że energia ona jest pobierana od momentu włączenia i idzie od razu
    na gar a nie na elementy kuchenki i taktoż nie zużywa tego nadmiaru co
    ceramika, a jednak chciałabym uzyskać jawne potwierdzenie, że suma sumarum
    zużyję tej energii naprawdę mniej z racji na samą pracę (czyli czy wydajność
    samej technologii jest porównywalna lub lepsza od takiego zwykęgo
    wydzielania ciepła (innemi sołwy, ilość pobranej energii z sieci potrzebnej
    do grzania danej ilości np. wody nie jest większa od tej pobranej przez
    ceramiczną, w sumie)

    To tak żeby idea nie wygrywała z prozą rzeczywstości, proszę o
    potwierdzenie, jak kto w mocy takiego udzielić.

    Acha
    - jakie są wymagania odnośnie isntalacji elektrycznej dla indukcji?

  • 18. Data: 2009-11-04 16:55:18
    Od: "tpsa" <o...@w...pl>

    > To tak żeby idea nie wygrywała z prozą rzeczywstości, proszę o
    > potwierdzenie, jak kto w mocy takiego udzielić.
    > Acha
    > - jakie są wymagania odnośnie isntalacji elektrycznej dla indukcji?

    Właściwie już sobie potwierdziłaś. Fizyka - zakres dziś chyba gimnazjum.
    Wymagania w zależności od mocy kuchenki.

  • 19. Data: 2009-11-05 09:19:21
    Od: Moorek <m...@p...onet.pl>

    > - w kontekście bezpieczeństwa ( w sensie czy ufasz że sie nie zafajczy coś,
    > czy na pewno wyłączy - tego ci nikt rozsądny nie doradzi)

    O wiele bezpieczniejsza jest indukcja, nie ma tutaj elementów
    grzejnych jak w zwykłej kuchence które mogą zacząć się palić - poza
    tym jest zabezpieczenie temperaturowe bardzo ważne - nie przekroczy
    temp grzania powyżej chyba 240 stopni.
    Zostaw gar na indukcji na maximum włączony aż wszystko się wygotuje -
    indukcja się wyłączy.
    A na ceramice ?? Wszystko wyschnie a gar się spali, albo coś w
    pobliżu jeżeli będzie łatwopalne.

> [...]
    > rzekomo żeliwnej patelni - error na kuchence i trzeba było jej prąd zabrać

    Też codziennie używam alaskę.
    I to właśnie to zabezpieczenie temperaturowe ci się włączyło - ja też
    mam żeliwną patelnię i lubię podpiec mięsko - na niej najczęściej są
    błędy - gdyż palę to na najwyższym 10 stopniu.

  • 20. Data: 2009-11-05 09:25:48
    Od: Moorek <m...@p...onet.pl>

    On 4 Lis, 10:25, "yapann" <y...@o...pl> wrote:
> [...]
    > To tak żeby idea nie wygrywała z prozą rzeczywstości, proszę o
    > potwierdzenie, jak kto w mocy takiego udzielić.

    W poprzednim roku był wątek odnośnie zużycia energii ceramika, gaz,
    indukcja.
    Z pomiarów i doświadczeń wielu forumowiczów wynika że - gaz jest
    najtańszy.
    Natomiast jeżeli chodzi o zasilanie prądem, to najbardziej oszczędny
    jest zwykły czajnik, porównywalną ilość energii zużywa właśnie
    indukcja najmniej strat jest przy grzaniu na niej.
    Jeżeli nie wierzysz poszperaj w archiwum.
    Dodatkowo indukcja jest dużo bezpieczniejsza niż ceramika czy zwykłe
    fajerki z giętej grzałki.