    From: QUATTRO <q...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: membrana dachowa a UV
    Date: Tue, 14 Nov 2017 23:33:24 +0100

    W dniu 17-09-28 o 23:24, KIKI pisze:

    > Zwykle do 3 miesięcy podają. Najgorsza jest zima gdy świeci słońce i
    > leży śnieg. Prześwity w dachu też ją niszczą. Generalnie nie powinno się
    > zwlekać z podbitką i membraną.
    >
    > Z fizycznego punktu widzenia UV od pewnej częstotliwości ma na tyle dużą
    > energię fotonów/fali, że bardzo silnie wprawia w drgania elektrony na
    > orbitach walencyjnych atomów. Drgania to nic innego jak pochłanianie
    > energii przez elektron. Tylko tyle, że te drgania są tak silne w związku
    > z dużą energią (h * częstotliwość), że te elektrony nie wytrzymują drgań
> [...]
    odwaliłeś kawał dobrej roboty, nikomu niepotrzebnej :) membrany kwoli
    przypomnienia stosuje się w ocieplanych poddaszach, tzn w przypadku
    stosowania do ocieplania w/w poddaszy wełny mineralnej, problem jaki
    wówczas się pojawia to osuszanie wełny z wilgoci - jaka się dostaje od
    pomieszczeń mieszkalnych do niej (pomimo paroizolacji wewnątrz) Stosuje
    się wówczas membrany w 2 postaciach paroprzepuszczalnej, kładzionej
    bezpośredni na wełnie i mocniejszej o b małej paroprzepuszczalności tę z
    z kolei umieszcza się w pewnej odległości od warstwy wełny, ruch
    powietrza pomiędzy membraną a wełną osusza wełnę z wilgoci. Membrany
    oprócz tego mają za zadanie stanowić ochronę wiatrochronną i stanowić
    dodatkową ochronę przed wodą , która może się przedostać pomiędzy
    dachówkami
    w związku z powyższym: można sobie podarować membrany w przypadku dachów
    o przestrzeni nieużytkowej, można zaprawą od wewnątrz zaszpachlować fugi
    poszczególnych warstw dachówek (jeżeli dachówki masz tylko na łatach,
    bez podbicia z deskowania), jeżeli masz deskowanie warstwę membrany może
    stanowić jakaś papa, lub inna izolacyjna przewidywana/rekomendowana
    przez producenta warstwa. Swoją drogą membrany stosowane na zachodzie są
    mocniejsze , grubsze i wytrzymalsze na UV