  • 1. Data: 2017-09-26 11:14:52
    Temat: membrana dachowa a UV
    Od: uciu <a...@g...com>

    Witam,

    czy membrane dachową trzeba jakoś zabezpieczyć (od spodu) przed światłem ?

    Poddasze ma być nieużytkowe, ocieplał będę strop, w ścianach szczytowych okna (duże
    150 i 240cm) wiec słonko będzie świeciło po membranie...
    Jako, że nie planuje ocieplać dachu /bo i po co/ to co z tą membraną?
    Producent daje gwarancje na 4miechy na ekspozycje na UV...

    Aha i co z membraną na okapach??? - podbitkę będę robił za rok przy dobrych
    wiatrach...

    Dzieki
    uciu

  • 2. Data: 2017-09-26 15:12:17
    Temat: Re: membrana dachowa a UV
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 września 2017 11:14:54 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
> [...]
    > Jako, że nie planuje ocieplać dachu /bo i po co/ to co z tą membraną?
    > Producent daje gwarancje na 4miechy na ekspozycje na UV...>

    zniszy sie ale po dosc dlugim okresie, stosownie do ilosci uv.
    Tyle ze ona jak rozumiem i tak jest tam niepotrzebna.

    > Aha i co z membraną na okapach??? - podbitkę będę robił za rok przy dobrych
    wiatrach...

    rok powinno wytrzymac ale...

    b.

  • 3. Data: 2017-09-27 14:08:16
    Od: Igor Pilutkiewicz <i...@r...pl>

    Zwróć się z tym pytaniem w dowolnej pisemnej formie do Sprzedawcy lub do Producenta
    (jesli ma Infolinie, lub profil na FB)

  • 4. Data: 2017-09-28 23:24:00
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 26.09.2017 11:14, uciu wrote:
    > Witam,
    >
    > czy membrane dachową trzeba jakoś zabezpieczyć (od spodu) przed światłem ?

    Zwykle do 3 miesięcy podają. Najgorsza jest zima gdy świeci słońce i
    leży śnieg. Prześwity w dachu też ją niszczą. Generalnie nie powinno się
    zwlekać z podbitką i membraną.

    Z fizycznego punktu widzenia UV od pewnej częstotliwości ma na tyle dużą
    energię fotonów/fali, że bardzo silnie wprawia w drgania elektrony na
    orbitach walencyjnych atomów. Drgania to nic innego jak pochłanianie
    energii przez elektron. Tylko tyle, że te drgania są tak silne w związku
    z dużą energią (h * częstotliwość), że te elektrony nie wytrzymują drgań
    i odlatują od atomów. Atom pozbawiony elektronu jest jonem i stąd nazywa
    się się takie promieniowanie od pewnego, szkodliwego UV promieniowaniem
    jonizującym. Jon jest bardzo aktywny chemicznie i wchodzi w reakcję z
    otaczającymi atomami robiąc spustoszenie. Tak samo wybite
    wysokoenergetyczne elektrony walą w sąsiednie obszary materii i ją
    uszkadzają. Czy to plastik czy membrana czy farba zawsze ulegną kiedyś
    jonizacji. Od tego są dodatki filtrujące UV ale też nie są na zawsze. No
    a na ludzkiej skórze wyrośnie rak. Opalanie się bez filtra czy chodzenie
    bez okularów słonecznych i dopuszczenie do jonizacji skóry spowoduje
    nieodwracalne zmiany, także jej DNA.
    To tak teoria mówi :-)

  • 5. Data: 2017-11-14 23:33:24
    Od: QUATTRO <q...@o...pl>

    W dniu 17-09-28 o 23:24, KIKI pisze:

> [...]
    > a na ludzkiej skórze wyrośnie rak. Opalanie się bez filtra czy chodzenie
    > bez okularów słonecznych i dopuszczenie do jonizacji skóry spowoduje

    odwaliłeś kawał dobrej roboty, nikomu niepotrzebnej :) membrany kwoli
    przypomnienia stosuje się w ocieplanych poddaszach, tzn w przypadku
    stosowania do ocieplania w/w poddaszy wełny mineralnej, problem jaki
    wówczas się pojawia to osuszanie wełny z wilgoci - jaka się dostaje od
    pomieszczeń mieszkalnych do niej (pomimo paroizolacji wewnątrz) Stosuje
    się wówczas membrany w 2 postaciach paroprzepuszczalnej, kładzionej
    bezpośredni na wełnie i mocniejszej o b małej paroprzepuszczalności tę z
    z kolei umieszcza się w pewnej odległości od warstwy wełny, ruch
    powietrza pomiędzy membraną a wełną osusza wełnę z wilgoci. Membrany
    oprócz tego mają za zadanie stanowić ochronę wiatrochronną i stanowić
    dodatkową ochronę przed wodą , która może się przedostać pomiędzy
    dachówkami
    w związku z powyższym: można sobie podarować membrany w przypadku dachów
    o przestrzeni nieużytkowej, można zaprawą od wewnątrz zaszpachlować fugi
    poszczególnych warstw dachówek (jeżeli dachówki masz tylko na łatach,
    bez podbicia z deskowania), jeżeli masz deskowanie warstwę membrany może
    stanowić jakaś papa, lub inna izolacyjna przewidywana/rekomendowana
    przez producenta warstwa. Swoją drogą membrany stosowane na zachodzie są
    mocniejsze , grubsze i wytrzymalsze na UV