  • 1. Data: 2017-09-25 14:41:34
    Temat: Brak mapy ewidencyjnej - kogo wina?
    Od: Marek <f...@f...com>

    Mam taką sytuację: potrzebuję do budowy uzyskać mapę ewidencyjną
    mojej działki ale okazało się, że urząd akurat dla tej działki jej
    nie posiada.Działka została wydzielona w latach 80 ub.w. z innej
    działki. Ten podział widnieje w opisie w rejestrze gruntów natomiast
    ta wydzielona działka nie jest zaznaczona na mapie ewidencyjnej
    (widnieje stan sprzed podziału). Urzędnicy odesłali mnie do geodety
    bym zrobił odpowiednie mapy ale to są koszty. W luźnej rozmowie z
    geodetą wynikło, że taki brak wynika z niedopatrzenia urzędników gdy
    był robiony ten podział, bo wtedy mapa powinna być zaktualizowana.
    Czy ktoś z Was już przerabiał taki przypadek? Nie uśmiecha mi się
    płacić za urzędników...
    Czy faktycznie to wina urzędników czy raczej to powinni zrobic
    poprzedni właściciele po tamtym podziale?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2017-09-25 15:40:29
    Temat: Re: Brak mapy ewidencyjnej - kogo wina?
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 września 2017 14:41:42 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
> [...]
    > płacić za urzędników...
    > Czy faktycznie to wina urzędników czy raczej to powinni zrobic
    > poprzedni właściciele po tamtym podziale?

    spodziewasz sie ze ktos to teraz zrobi? Zapomnij. Jesli jestes na etapie projektu to
    i tak mapy musisz zrobic.

    b.

  • 3. Data: 2017-09-25 18:51:51
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    > spodziewasz sie ze ktos to teraz zrobi? Zapomnij. Jesli jestes na etapie projektu
    to i tak mapy musisz zrobic.

    > b.

    Na pewno mówimy o ewidencyjnej?! i jej braku!

    O ile potrzebujesz mapę do WZ to tylko uzgodnienie z wydziałem
    urbanistyki o takim stanie i w większości się zgadzają na ewidencyjną,
    mapa ewidencyjna powinna wystarczyć do tych celów (gorzej z warunkami na
    sieci przyłącza itp...).

    Robak

  • 4. Data: 2017-09-25 23:04:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 25 Sep 2017 18:51:51 +0200, Sir_Robak
    <s...@o...pl> wrote:
    > Na pewno mówimy o ewidencyjnej?! i jej braku!

    Tak, mówimy o mapie ewidencyjnej. Mapę do celów budowy mam, jest ona
    w pozwoleniu na budowę. Geodeta ją narysowal nie mając mapy
    ewidencyjnej, tak mi to teraz tłumaczy.
    Wg urzędników trzeba "wznowić podział" cokolwiek to znaczy. Pytanie
    jest otwarte: czy ten stan to niedopatrzenie urzędników czy v
    poprzednich właścicieli?

    --
    Marek

  • 5. Data: 2017-09-25 23:32:27
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 25 Sep 2017 06:40:29 -0700 (PDT),
    Budyń<b...@g...com> wrote:
    > spodziewasz sie ze ktos to teraz zrobi?

    Nie, najpierw chcę ustalić, kto ponosi odpowiedzialność, że nie ma
    mapy ewidencyjnej, urzędnicy czy poprzedni właściciele.

    > Zapomnij. Jesli jestes na etapie pr
    > ojektu to i tak mapy musisz zrobic.

    Jestem na etapie budowy, dawno po pozwoleniu na budowę. Do pozwolenia
    wystarczyła mapa sytuacyjno-wysokościowa jaką narysował geodeta, ale
    on nie korzystał z mapy ewidencyjnej ani z katastralnej (w geoportalu
    nie ma stanu po podziale, jest jedna duża działka).

    --
    Marek

  • 6. Data: 2017-09-26 00:00:10
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-09-25 o 23:04, Marek pisze:

> [...]
    > Wg urzędników trzeba "wznowić podział" cokolwiek to znaczy. Pytanie jest
    > otwarte: czy ten stan to niedopatrzenie urzędników czy v poprzednich

    Twój, żeś w takim stanie kupił.

  • 7. Data: 2017-09-26 00:04:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W wyciagu z ksiegi wieczystej co masz napisane w dzialach oznaczenie nieruchomosci i
    wlasciciel.

  • 8. Data: 2017-09-26 05:53:46
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 września 2017 23:32:32 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > Nie, najpierw chcę ustalić, kto ponosi odpowiedzialność, że nie ma
    > mapy ewidencyjnej, urzędnicy czy poprzedni właściciele.

    no jesli juz to poprzedni wlascicele nie mieli rysowac map, mogli nawet nie wiedziec
    ze są potrzebne. Oni zlecili wykonanie projektu podziału geodecie a ten zalatwil
    reszte w urzędzie.
    Ale jakies mapy sie pojawily na etapie postępowania.

    b.

  • 9. Data: 2017-09-26 10:12:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 26 Sep 2017 00:00:10 +0200, t-1 <t...@t...pl> wrote:
    > Twój, żeś w takim stanie kupił.

    No świetnie, to czermu podziału nie zamieszczono na mapie
    ewidencyjnej skoro dokonywali go poprzedni wkasciciele?
    Po reakcji urzędników (nerwowe szukanie dokumentów) wyciągam inne
    wnioski.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2017-09-26 10:14:00
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 25 Sep 2017 15:04:58 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:
    > W wyciagu z ksiegi wieczystej co masz napisane w dzialach
    > oznaczenie nieruchomosci i wlasciciel.

    Tam jest wszystko prawidłowo oznaczone i opisane. W rejestrze
    gruntów również.

    --
    Marek