  • 11. Data: 2017-09-26 15:32:47
    Temat: Re: Brak mapy ewidencyjnej - kogo wina?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Najwazniejszy dokument to sa ksiegi wieczyste. Jesli Twoja dzialka nie ma odrebnej
    wlasnosci bo w nich wystepuje przed podzialem to co najwyzej jestes wspolwlascielem
    calosci. Nadziales sie na jakis burdel w dokumentach i w Twoim zywotnym interesie
    jest sprawe jak najszybciej wyprostowac. Z wlasnego duzego doswiadczenia w kupowaniu
    i wynajmowaniu dzialek, robilem to dla telefonow pod stacje bazowe, w sumie z
    dwiescie dzialek kupilem i wynajalem. Na Twojej dzialce jesli w ksiegach wieczystych
    nie wystepuje jako oddzielna wlasnosc umowy najmu bym nie podpisal. Dla mnie i dla
    sieci nie jestes wlascicielem jesli w ksiegach wieczystych tego nie zaznaczono,
    napisales ze tam jest jedna duza niepodzielona dzialka. Jesli jestes dopisany do tej
    duzej dzialki to jestes wspolwlascicielem calej. O wlasnosci decyduje tylko wpis w
    ksiedze wieczystej. Nie jestes osamotniony, z 20% spraw jakie przy okazji pracy przy
    wynajmowaniu mialem to byly takie sprawy jak Twoja.

  • 12. Data: 2017-09-26 15:40:56
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    > Tam jest  wszystko prawidłowo oznaczone i opisane. W rejestrze gruntów
    > również.

    Czyli potrzebujesz sprawdzić kto zrobił podział (wiadomo geodeta z
    uprawnieniami) kiedy złożył mapę z projektem podziału do starostwa.
    Następnym etapem jest ustalenie czy Gmina zatwierdziła projekt podziału
    i czy stał się ostateczny jeśli tak to powinna odesłać do Starosty 1 egz
    mapy z podziałem i decyzją podziałową i dopiero na tej podstawie
    Starosta wnosi granice do ewidencji.
    Tak w skrócie, ale wiadomo wypadki losowe są różne ;)

    Robak