    From: "marko1a" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: mostek termiczny? jak zaradzić
    Date: Mon, 25 Jan 2010 15:03:23 +0100

    news:hjk65e$p77$1@news.onet.pl...
    > Ja miałem taki jeden przypadek. Tez w rogu przy duzym mrozie pojawiła się
    > na regipsie oszroniona plamka. Wyciłem regips w tym miejscu i okazało sie
    > ze wełna w tym miejscu została niedokładnie połozona. Była szparka w
    > wełnie grubosci 2cm i szerokosci 5. I tamtedy dochodziło mrozne powietrze
    > i pojawił sie szron. Uzupełniłem ubytek wełny, uzupełniłem regips
    > zaszpachlowałem pomalowałem i jest ok

    U mnie w łazience po dwóch latach zaczęła pojawiac się po deszczu plama
    około 10cm. Najpierw myślałem że plama to od przypadkowej strugi z prysznica
    bo mój młody to taki plumkacz jest ale kilka razy w tym samym miejscu stało
    się podejrzane. Najpierw myślałem że to jakiś błąd obróbki blacharskiej
    kosza ale zacząłem to oglądac i nie było się czego przyczepić. Co się
    okazało. Obróbka blacharska przy kominie niby ładnie estetycznie zrobiona i
    blacha zagięta w L rozwarte wchodzi w nacięcie w klinkierze komina i ładnie
    niby uszczelnione uszczelniaczem dekarskim ale jak się przyjrzałem dokładnie
    temu uszczelniaczowi to zwróciem uwagę że jest cały spękany od strony
    słonecznej (a taki dobry Soudal miał być!). Gdy deszcz zacinał na komin,
    woda podchodziła pod blachę przez nieszczelność, z blachy spływała po
    wewnętrznej stronie na wewnętrzną stronę wioatroizolacji i tak płynęła sobie
    w dół przez 1,5m aż do miejsca gdzie jest druga obróbka blacharska kosza
    jaskółki. W tym miejscu już skapywała na wełnę przeciskała się na druga
    stronę i zbierała przy profilu CD. W miejscu gdzie był wkręt do GK zawilżała
    płytę GK i wychodziła sobie plama.
    Po usunięciu awarii sprawdziłem całość przy pierwszoch mrozach termowizją.
    Na szczęście wełna Isover supermata jest hydrofobizowana i prawdopodobnie to
    uchroniło od przemarzania bo nic nie było widać na kamerze.

    Marek