  • 1. Data: 2010-01-25 12:54:31
    Temat: mostek termiczny? jak zaradzić
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    No i pokazał sie mostek termiczny w domu (2-ga zima) i to nie bynajmniej na
    scianie, chociaz jednowarstwowa, a na ociepleniu skosów.

    Prawdopodobnie w miejscu gdzie idzie jętka nie zostala dobrze dopchana wata
    i na regipsach pokazaly się małe plamki.
    Sądzę, że jest to mostek bo:
    - plamki są dość zimne,
    - jesli byłoby to przeciekający dach to chyba plama bylaby większa, pokazała
    się wcześniej (np w czasie ulewenych deszczów), a regips byłby chyba w
    miejscu przecieku stosunkowo miękki.

    Czy jest sposób, żeby zaradzić sytuacji?
    Miejsce dość niefortunne, bo skos- z jednej strony dachowka z drugiej
    regips.

    pzdr
    mar

  • 2. Data: 2010-01-25 13:26:06
    Temat: Re: mostek termiczny? jak zaradzić
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Smerf" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy jest sposób, żeby zaradzić sytuacji?
    > Miejsce dość niefortunne, bo skos- z jednej strony dachowka z drugiej

    Ja miałem taki jeden przypadek. Tez w rogu przy duzym mrozie pojawiła się na
    regipsie oszroniona plamka. Wyciłem regips w tym miejscu i okazało sie ze
    wełna w tym miejscu została niedokładnie połozona. Była szparka w wełnie
    grubosci 2cm i szerokosci 5. I tamtedy dochodziło mrozne powietrze i pojawił
    sie szron. Uzupełniłem ubytek wełny, uzupełniłem regips zaszpachlowałem
    pomalowałem i jest ok

    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-01-25 14:03:23
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > wełnie grubosci 2cm i szerokosci 5. I tamtedy dochodziło mrozne powietrze
    > i pojawił sie szron. Uzupełniłem ubytek wełny, uzupełniłem regips

    U mnie w łazience po dwóch latach zaczęła pojawiac się po deszczu plama
    około 10cm. Najpierw myślałem że plama to od przypadkowej strugi z prysznica
    bo mój młody to taki plumkacz jest ale kilka razy w tym samym miejscu stało
    się podejrzane. Najpierw myślałem że to jakiś błąd obróbki blacharskiej
    kosza ale zacząłem to oglądac i nie było się czego przyczepić. Co się
    okazało. Obróbka blacharska przy kominie niby ładnie estetycznie zrobiona i
    blacha zagięta w L rozwarte wchodzi w nacięcie w klinkierze komina i ładnie
    niby uszczelnione uszczelniaczem dekarskim ale jak się przyjrzałem dokładnie
    temu uszczelniaczowi to zwróciem uwagę że jest cały spękany od strony
    słonecznej (a taki dobry Soudal miał być!). Gdy deszcz zacinał na komin,
    woda podchodziła pod blachę przez nieszczelność, z blachy spływała po
    wewnętrznej stronie na wewnętrzną stronę wioatroizolacji i tak płynęła sobie
    w dół przez 1,5m aż do miejsca gdzie jest druga obróbka blacharska kosza
    jaskółki. W tym miejscu już skapywała na wełnę przeciskała się na druga
    stronę i zbierała przy profilu CD. W miejscu gdzie był wkręt do GK zawilżała
    płytę GK i wychodziła sobie plama.
    Po usunięciu awarii sprawdziłem całość przy pierwszoch mrozach termowizją.
    Na szczęście wełna Isover supermata jest hydrofobizowana i prawdopodobnie to
    uchroniło od przemarzania bo nic nie było widać na kamerze.

    Marek

  • 4. Data: 2010-01-25 14:08:26
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    A tak wogóle to mam gęsią skórkę gdy słyszę regips.
    Rigips jeśli już.

    Marek

  • 5. Data: 2010-01-25 16:39:04
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Smerf" <s...@o...pl> wrote in message

    > Czy jest sposób, żeby zaradzić sytuacji?

    Ja ci powiem. Musisz rozebrać skosy i zrobić je od nowa sam lub pod własnym
    nadzorem
    Znam to doskonale. To jest kondensacja pary na zimnych miejscach. Wieje ci
    tam w środku

    1. Brak wełny ogólnie
    2. Brak wełny w profilach
    3. Brak wiatroizolacji
    4. Nieszczelna paroizolacja przez co wieje
    5. i td.

    Robiłem ostatnio kolejne pomieszczenie. Jeszcze zostały ze 2 do rozebrania i
    naprawy. niestety.

  • 6. Data: 2010-01-25 16:40:49
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "kris" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > wełnie grubosci 2cm i szerokosci 5. I tamtedy dochodziło mrozne powietrze
    > i pojawił sie szron. Uzupełniłem ubytek wełny, uzupełniłem regips

    Ciebie to też załatwili. Ty nie masz paroizolacji w pokojach :-) Ktoś ci to
    zrobił :-) Ta paroizolacja ma też fajną cechę, że nie puszcza powietrza
    przez co nie wieje :-)

  • 7. Data: 2010-01-25 20:02:04
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości
    > Ciebie to też załatwili. Ty nie masz paroizolacji w pokojach :-) Ktoś ci
    > to zrobił :-) Ta paroizolacja ma też fajną cechę, że nie puszcza powietrza
    > przez co nie wieje :-)

    Nikt mn ie nie zalatwił. sam sobie robiłem. Wtedy a było to dwa lata temu
    producenci wełny zalecali paroizolacje tylko do pomieszczeń mokrych. I tak
    mam i jest dobrze. Nic złego sie nie dzieje, cieplutko mam z kontaktów nie
    wieje, grzyba nie mam.
    Tylko ten jeden problemik który opisalem wyzej.
    Ta paroizolacja to taki belkot marketingowy. Ile ten wilgoci przejdzie przez
    zagruntowana plyte gipsowa pomalowaną najmniej dwukrotnie farbą. A nawet jak
    jakies minimalne ilosci przejda to welna spokojnie wyschnie.

    Kris

  • 8. Data: 2010-01-25 22:49:00
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 25 Sty, 17:40, "kiki" <k...@k...net> wrote:
    > "kris" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > Ciebie to te za atwili. Ty nie masz paroizolacji w pokojach :-) Kto ci to
    > zrobi :-) Ta paroizolacja ma te fajn cech , e nie puszcza powietrza
    > przez co nie wieje :-)

    gipskarton też nie puszcza powietrza, a wiania po profilach nie
    zatrzymasz paroizolacją ...nie zapędzaj się w swoich fobiach...
    brak paroizolacji nie jest błędem w sztuce, niezbędna jest ona tam
    gdzie jest duża wilgotność, a przy sprawnej wentylacji taki problem w
    dom nie występuje, no może chwilowo w pralni czy łazience

    pozdrawiam
    s_13

  • 9. Data: 2010-01-26 01:02:53
    Od: t...@v...pl

> [...]
    >
    > Prawdopodobnie w miejscu gdzie idzie jętka nie zostala dobrze dopchana wata
    > i na regipsach pokazaly się małe plamki.
    ciach
    > Czy jest sposób, żeby zaradzić sytuacji?
    > Miejsce dość niefortunne, bo skos- z jednej strony dachowka z drugiej
> [...]

    Jako alternatywe rozpieprzania sciany zastanow sie (moze ktos to zaopiniuje)
    czy nie naprawic tego tak na skroty. W miejscu pojawienia sie tych plamek
    nawierc wokolo kilka otworow fi 8 mm i drucikiem probuj rozeznac sprawe,
    wyczaic miejsce, w ktorym nie ma welny. Wtedy w te dziurke wstrzyknij pianke,
    na drugi dzien powstaly klusek obetnij nozem, zaszpachluj pomaluj i zapomnij.
    Pzdr.
    Tornad

  • 10. Data: 2010-01-28 13:50:04
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    > Ja ci powiem. Musisz rozebrać skosy i zrobić je od nowa sam lub pod
    > własnym nadzorem

    ku... co??
    skosy całe, dla 5cm srednicy mostek?
    Chyba lepiej tak jak kolega zrobił, czyli wyciac zainfekowany kawałek i po
    uzupelnieniu welny wkleic z powrotem.
    Przeciec nie bed sobie remontu robil w nowej chacie.

    Pomysł z nawierceniem tez moznaby zastosowac ale ryzyko niepowodzenia
    stosunkowo wieksze

    > Znam to doskonale. To jest kondensacja pary na zimnych miejscach. Wieje ci
    > tam w środku

    Nic nie wieje

    Nad pracą czuwałem, niestety chyba niezbyt dokładnie.

    mar