  • 1. Data: 2010-01-25 09:45:10
    Temat: Projekt - na co zwrócić uwagę architekta od przeróbek?
    Od: hipek <b...@m...pl>

    Jak w temacie - mam zamiar kupić projekt i pobudować takie coś:
    http://www.projekty.ign.com.pl/projekt_domu/jasmin/2
    71
    ale czytałem, że ma "to coś" wyjątkowo duże okna i drzwi wejściowe.
    Czy ktoś coś takiego budował, widział albo na oko może powiedzieć jakie
    przeróbki powinno się dokonać w tym projekcie? Znaczy na co zwrócić
    uwagę architekta od adaptacji?
    Ja mam zamiar zrobić bez wykusza-jadalni a powiększyć kuchnię (do obrysu
    muru) i przedłużyć dom o ok. metr (powiększy się pokój na dole,
    sypialnia na górze, a jak przesunę garaż to zwiększy się powierzchnia
    kotłowni. Nie chcę kominka tylko samo CO, bo ma być tanio. Tyle ja bym
    chciał - a co jeszcze można poprawić? Dom ma być na wąskiej a pochyłej
    działce, ale na podpiwniczenie dla garażu i kotłowni to mnie chyba nie
    stać więc pewnie jedna ściana będzie mieć podłogę z półtora metra nad
    placem...

    dzięki i pozdr. H.

  • 2. Data: 2010-01-25 12:01:30
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 25 Sty, 10:45, hipek <b...@m...pl> wrote:
> [...]
    > działce, ale na podpiwniczenie dla garażu i kotłowni to mnie chyba nie
    > stać więc pewnie jedna ściana będzie mieć podłogę z półtora metra nad

    Moim zdaniem:
    Zastanów się jeszcze kilka razy czy na pewno chcesz garaż w domu.
    Jezeli tak to koniecznie połączenie garażu z domem musi byc przez
    jakis "bufor" - pomieszczenie o małym znaczeniu mieszkalnym np
    spiżarnia , wiatrołap, pom. gospodarcze, a nie bezpośrednio do środka
    domu zwłaszcza że garaz będzie zimnym pomieszczeniem bez wzgledu ba to
    jak dobra bramę kupisz.
    Daj sobie spokój z balkonem bo to tylko radiator i to kosztowny
    (barierka, okna balkonowe), lepiej te pieniądze przeznaczyć na większy
    taras i/lub jego częściowe zadaszenie. No chyba ze masz z balkony
    wydok na piękny las i planujesz obserwowac dziką zwierzynę :)
    Prysznic na parterze raczej nie potrzebny bo nie ma tam chyba pokoju
    mieszkalnego, Lepiej i taniej zrobić wygodna toalete ewentualnie ze
    schowkiem na odkurzacz, mopa, itp.

    A tak poza tym to OK
    Pzdr
    QbaB

  • 3. Data: 2010-01-25 12:13:46
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "hipek" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    71
    > stać więc pewnie jedna ściana będzie mieć podłogę z półtora metra nad

    Jak masz pochyła działke to na podpiwniczenie musi być Ciebie stać.
    Bo sciany fundamentowe i tak musisz murowac wysokie prawie dokładnie takie
    jak piwnica. Dochodzi Tobie koszt stropu nad piwnica, ale odchodzi
    kilkudziesięciu/kilkuset m3 żwiru/pospółki itp którym będziesz musiał
    wypełnić przestrzeń miedzy fundamentami rezygnujac z piwnicy.
    Tak na szybko myśłe że w Twoim przypadku dodatkowy koszt zrobienia piwnicy
    nie powinien przekroczyć 10-15 tys zł. Piwnicy wykańczać/tynkowac itp nie
    musisz a dodatkowe miejsce na pewno sie przyda

    Krzysiek

  • 4. Data: 2010-01-25 12:14:00
    Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > podpiwniczenie dla garażu i kotłowni to mnie chyba nie stać więc pewnie
    > jedna ściana będzie mieć podłogę z półtora metra nad placem...

    Jak dla mnie, te okna nie sa jakieś wyjątkowo duże. Ale istotne jest, jak
    ten budynek będzie usytuowany na działce względem innym domów i stron
    świata. Kwadratowe okna (otwór 150x150 cm) mogą sprawiać taki kłopot, że
    jako dwuskrzydłowe moim zdaniem nie wyglądają ładnie, a jako jednoskrzydłowe
    są bardzo ciężkie (i jest to graniczny wymiar okien z pcv).
    Ja mam wentylację mechaniczną, mama 4 takie okna i otwieram je tylko do
    mycia, a brak podziału okna mi pasuje, ale skoro tniesz koszty, to nie wiem,
    czy planujesz taka wentylację.
    Ja bym zlikwidował przejście z garażu do kuchni i w powiększonej kuchni
    wygospodarował mini-spiżarkę.
    Kształt kuchni, salonu i jadalni - propozycja układu mebli przedstawiona w
    projekcie dla mnie jest nie do przyjęcia, ale jeśli chcesz pozbyć się
    wykusza, to może salon będzie bardziej ustawny.
    Z kuchni nie widać wejścia do domu ani nawet nie można spojrzeć w okolice
    wejścia
    Jeśli chcesz powiększyć kuchnię, a okno wychodzi na południe, to kuchnia w
    lecie będzie się mocno nagrzewać.
    Dolna łazienka - wciśnięta pod schody na siłę. Ciekawe jak rozwiązano
    wentylację tej ciasnoty.

    Pozdrowienia,
    Druid29

  • 5. Data: 2010-01-25 12:21:24
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    hipek pisze:

    > Czy ktoś coś takiego budował, widział albo na oko może powiedzieć jakie
    > przeróbki powinno się dokonać w tym projekcie? Znaczy na co zwrócić
    > uwagę architekta od adaptacji?

    Ja bym wyrzucił garaż na zewnątrz parteru jako osobne pomieszczenie
    albo nawet wiatę. Wszystkie takie małe domki z garażem schowanym
    w bryle sprawiają wrażenie, jakby ludzie pomieszkiwali kątem w domu
    zbudowanym dla auta.

    T.

  • 6. Data: 2010-01-25 12:24:11
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "QbaB" <q...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    >spiżarnia , wiatrołap, pom. gospodarcze, a nie bezpośrednio do środka
    >domu zwłaszcza że garaz będzie zimnym pomieszczeniem bez wzgledu ba to

    Racja. Drzwi łaczące garaz z domem zrobiłbym w wiatrołapie zamuiast
    garderoby a garderobe tam gdzie teraz sa drzwi łaczace garaz z
    pomieszczeniem 2.
    Czym bedziesz ogrzewał?. Jeśli paliwo stałe to koniecznie zrób piwnice bo
    miejsca na kotłownie tu nie widze. Ew. kotłownia zamiast garażu

> [...]
    >taras i/lub jego częściowe zadaszenie. No chyba ze masz z balkony
    >wydok na piękny las i planujesz obserwowac dziką zwierzynę :)

    Teraz jest moda na nierobienie balkonów itp.Ja tam balkon mam i korzystam i
    wdrugim domu tez balkon przy sypialni zrobie. Ale to kwetia indywidualnych
    upodobań. Ja bym z balkonu nie rezygnował. Dodatkowy koszt to ok 1500-2000zł

    >Prysznic na parterze raczej nie potrzebny bo nie ma tam chyba pokoju
    >mieszkalnego, Lepiej i taniej zrobić wygodna toalete ewentualnie ze
    >schowkiem na odkurzacz, mopa, itp.

    Potzrebny i to bardzo. Latem czesto korzystam z prysznica na parterze jak
    wwykonuje jakieś prace wokół domu i spocony brudny itp chcę sie szybko
    odświerzyć

    Krzysiek

  • 7. Data: 2010-01-25 14:58:13
    Od: hipek <b...@m...pl>

    hipek pisze:
    > Jak w temacie - mam zamiar kupić projekt i pobudować takie coś:
    > http://www.projekty.ign.com.pl/projekt_domu/jasmin/2
    71

    Hurtem odpowiem - pod wszystkim:

    Kuchnia byłaby od północy, kuchnia nie miałaby przejścia do kotłowni -
    zapomniałem napisać. Ściana murowana i na niej piec, szafki itp. Stół do
    jedzenia w kuchni (powiększonej), salon nie wiem jak ustawiony, ale to
    na później...
    Kotłownia powiększona o ok. 1m (w internecie ktoś powiększył o 90cm,
    inny 1,20m) w stronę garażu, garaż tym samym musi być wypchnięty na
    zewnątrz, ale w takim razie bym wydłużył całość domu - zyska pokój na
    dole (a jak nie pokój to na pewno łazienkę będzie można powiększyć) i góra.
    Wejście do kotłowni przez garaż (da się ew. w przyszłości wybić drzwi z
    boku jak przyjdzie dzieciom garaż przerobić na mieszkanie??? - tak pytam
    ;) a do garażu zdecydowanie z wiatrołapu. Schowków faktycznie nie ma,
    spiżarni też a i miejsca w garażu na bambetle mało. Ale teraz w blokach
    to nie mamy prawie wcale...
    Balkon by był na pranie, a i drzwi dawałyby więcej światła w pokojach na
    górze. Okien w dachu chciałem dać sześć, a garderobę zamienić na kąt do
    pracy z oknem nad biurkiem...

    A konkretnie to mnie ta piwnica zainteresowała: skoro faktycznie koszty
    podłogi (podsypanie) byłyby duże a stropu nie aż tak (myślałem, że ta
    piwnica to ekstra 30tys) to czy realne jest zrobienie na dole
    piwnicy-garażu, piwnicy-kotłowni i wyrzeźbienie w ziemi dziury pod
    klatkę schodową? Taka klatka zabrałaby miejsce w salonie (miały być
    schody na podest z drewna, dopiero nad łazienką lane) i łazienkę, ale
    może by się wtedy dało przenieść łazienkę nad garaż (pod tę górną) i
    miałbym jeszcze jeden pokój? A w piwnicy kotłownia pod kuchnią???? Da
    się to jakoś rozsądnie policzyć, oszacować? Ja na działce to za bardzo
    nie bywam, pomiarów nie robiłem, nie wiem jaka jest różnica w poziomach,
    na oko duża. Nawet myśleliśmy z żoną o lustrzanym odbiciu, żeby do
    garażu nie wjeżdżać po nasypie czy wiadukcie jakimś...

    Kasy nie mam, ale dwa pokoje (oprócz salonu) na dole to by było więcej
    niż mam teraz i górę możnaby robić już mieszkając w miarę normalnie na dole

    H.

  • 8. Data: 2010-01-25 16:47:18
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    hipek pisze:
    [..]
    > Kasy nie mam, ale dwa pokoje (oprócz salonu) na dole to by było więcej
    > niż mam teraz i górę możnaby robić już mieszkając w miarę normalnie na dole
    >
    > H.

    Masz jednak działkę :-)
    Dowiedz się o poziom wód gruntowych na tej Twojej działce i rodzaj
    podłoża. Jak jest spadek to też dowiedz się, na jakim poziomie jest
    warstwa nośna, żeby nie okazało się, że nie da się tam nic zbudować, a
    jak się da, to koszt będzie nierozsądnie wysoki.

    Co do piwnicy... przedni pomysł :-), ale...
    Jak masz teren z tendencją do podmakania, to raczej sobie odpuść, bo Cię
    ta piwnica zje finansowo, albo zrobisz 'standardowo' i będziesz miał tam
    wiecznie wilgoć, albo nawet wodę.

    Myślę, że przed decyzjami budowlanymi dobrze zrobić sobie ekspertyzę
    geologiczną - kilka stów - i wiesz na czym stoisz, czy można/warto
    budować piwnicę, jakie zabezpieczenia zastosować/czego się wystrzegać,
    co będzie tak drogie, że nie warte zachodu :-).

    pozdrawiam
    robercik-us