  • 1. Data: 2010-01-25 08:54:16
    Temat: jak odczytac licznik gazu?
    Od: "DeSola" <p...@o...pl>

    Witam,

    od kilku dni mamy podlaczony gaz ziemny (przesiadka z butli 33kg z
    propanem) . Mam pytanie, jak interpretowac wskazania licznikow? Po pierwsze
    sa na nich dwa prostakaty - czerwony i czarny. Czy to jest tak, ze czerwony
    to litry a czarny to m3? W takim razie mnie interesuja m3, prawda? Nie
    wiecie moze, ile kosztuje jeden m3 gazu ziemnego ? (nie mialem jeszcze
    zadnej faktury). Kolejna kwestia, mamy 2 piece gazowe (beretta 2-funkcyjne)
    i zeby sie latwiej rozliczac za zuzycie gazu (dwie rodziny) zamontowalem
    podlicznik. Po 24 godzinach intensywnej pracy pieca zapietego pod ten
    podliczyk wskaznik wskazuje 173 na czerwono 0 w czarnych polach, czy to
    mozliwe, ze przez 24 godziny takiej pracy kotla nie pobral nawet 1m3 gazu?

    pozdrawiam
    Maciek

  • 2. Data: 2010-01-25 08:58:14
    Temat: Re: jak odczytac licznik gazu?
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Na granicy czerwonego i czarnego pola jest przecinek, który oddziela
    jedności od dziesiątych częsci. Co jest co łatwo poznać choćby po szybkości
    przesuwania się cyfr. To raz.
    Gaz GZ 50 kosztuje średnio licząc 2 zł/ m sześć razem z opłatami stałymi.
    Jacek

  • 3. Data: 2010-01-25 09:08:06
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 25 Sty, 09:54, "DeSola" <p...@o...pl> wrote:
> [...]
    > mozliwe, ze przez 24 godziny takiej pracy kotla nie pobral nawet 1m3 gazu?

    Niemozliwe.

  • 4. Data: 2010-01-25 09:32:36
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "DeSola" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pod ten podliczyk wskaznik wskazuje 173 na czerwono 0 w czarnych polach,
    > czy to mozliwe, ze przez 24 godziny takiej pracy kotla nie pobral nawet

    czerwone to "po przec=imku" metry szescienne, a ze jest tych cyfr 3 to...
    mozesz to traktowac wlasnie jako "litry"
    (1 m3 gazu to przeciez 1000 litrow).
    Wskazanie czarnych pol to m3 wlasnie. na ten przyklad wskazanie 012,325
    mowi ze zuzyles 12,325 m3 gazu
    (lub inaczej 12 m3 i 325 litrow).

    W sprawie wskazania - sprawdz ile na liczniku glownym wybilo... porownaj, a
    najlepiej pusc piec zapiety na podlicznik(tylko ten) wczesniej notujac
    wskazania startowe obu licznikow, po skonczonej "pracy" zanotuj znowu oba
    wskazania, odejmij... powinno byc to samo

  • 5. Data: 2010-01-25 09:59:53
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Misiek pisze:

> [...]
    > wczesniej notujac wskazania startowe obu licznikow, po skonczonej
    > "pracy" zanotuj znowu oba wskazania, odejmij... powinno byc to samo
    strasznie dziwne
    zeby w 24h
    spalił
    0,173m3 gazu
    tyle to chyba nawet po testach jest

    michal

  • 6. Data: 2010-01-25 10:29:39
    Od: kuba <k...@k...onet.pl>

    W dniu 2010-01-25 09:58, Jacek pisze:

    > Gaz GZ 50 kosztuje średnio licząc 2 zł/ m sześć razem z opłatami stałymi.

    abonament 8,2 / miesiac
    opłata sieciowa 32,15 miesiac
    opłata za gaz 0,92 /m3
    opłata sieciowa 0,46 /m3

    Ceny netto.

  • 7. Data: 2010-01-25 14:07:09
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Zgadza się.
    Dla potrzeb praktycznych moi domownicy wiedzą, że:

    gaz = 2 zł/ m szesc
    woda = 8 zł/ m szesc
    prąd = 0,50 zł / kWh

    Jacek

  • 8. Data: 2010-01-25 16:06:44
    Od: "DeSola" <p...@o...pl>

> [...]
    > wskazania startowe obu licznikow, po skonczonej "pracy" zanotuj znowu oba
    > wskazania, odejmij... powinno byc to samo

    Więc okazuje się, że ten podlicznik ani drgnie ale cyka
    Prawdopodobnie jest odwrotnie podłączony albo popsuty
    Nie wiem jak sprawdzić ten pierwszy wariant :/ szukamy instrukcji (nie ja
    podłączałem tylko ekipa oczywiście)

    pozdrawiam
    Maciek

  • 9. Data: 2010-01-25 16:28:36