  • 1. Data: 2012-02-13 08:40:34
    Temat: mróz podniósł mi chody - Pomocy
    Od: arti <a...@p...onet.pl>

    Partacze wykorzystali moją nieobecność. Wykopali fundament pod schody
    może 40 cm, na żywą glinę wylali beton.
    schody te są połączone z filarkami, a filarki połączone z górnym
    balkonem ( na nieszczęście). W tym roku zauważyłem
    że elewacja popękała tuż na cokolikiem na schodach z lewej strony i z
    tej samej strony popękała elewacja nad cokolikiem na balkonie. Jest
    takie prawie wgniecenie, jakby coś schody pchało do góry. Co można teraz
    z tym zrobić żeby za rok zimą schody znowu nie szły do góry. Można je
    odkopać, ocieplić z boku styropianem i lekko pod sam fundament wcisnąć
    styrodur - czy to ma sens ? Czy może być taka opcja że dolne schody będą
    parły do góry i poprzez filarki siła parcia zostanie przeniesiona na
    balkon i balkon popęka ???? Proszę was o Pomoc !!!!!

  • 2. Data: 2012-02-13 15:01:42
    Temat: Re: mróz podniósł mi chody - Pomocy
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "arti" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    > Partacze wykorzystali moją nieobecność. Wykopali fundament pod schody może
    > 40 cm, na żywą glinę wylali beton.

    Zrób foty

  • 3. Data: 2012-02-13 16:19:17
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "kiki" wrote in message news:jhb8kj$3fd$1@opal.futuro.pl...

    > [...]

    kiki - tak mi się przypomniało, że kiedyś tworzyłem taki dokument
    o najczęstszych błędach - jakis PDF czy coś.. pewnie dawno nie
    aktualizowany - ale... podesłałbyś może linka do tego co masz ?

    Pozdrawiam,
    Aleksander_

  • 4. Data: 2012-02-13 16:26:44
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    poprawka:
    oczywiście miało być: "...ze kiedyś tworzyłes..." ;)

  • 5. Data: 2012-02-13 16:28:52
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "arti" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > góry i poprzez filarki siła parcia zostanie przeniesiona na balkon i
    > balkon popęka ???? Proszę was o Pomoc !!!!!

    Tak na szybko to powiem ze prawdopodobnie bedziesz musial jakis drenaz wokol
    tego tarasu wykonac zeby odciągać wode z przestrzeni wokol niego i drenaz
    gdzies odprowadzic dalej. Co do innych jeszcze robot to tak jak mowi kiki
    dopiero po obejrzeniu zdjec...

  • 6. Data: 2012-02-13 17:07:58
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "arti" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Partacze wykorzystali moją nieobecność. Wykopali fundament pod schody może
> [...]

    Partaczy za dupę. Wezwać do wykonania poprawki i zwrotu kosztów remontu
    elewacji, schodów i balkonu.
    Z tym styropianem, to nie lecz syfa pudrem. Co ci to da, że pod płytki
    fundamenta położysz styropian ? Będzie tak samo pracował bo pracuje grunt w
    strefie przemarzania.
    Musisz zrobić wykop poniżej strefy przemarzania i wykonać porządny
    fundament.
    --
    Jackare

  • 7. Data: 2012-02-13 18:24:03
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    > Musisz zrobić wykop poniżej strefy przemarzania i wykonać porządny
    > fundament.

    Dokładnie tak!
    Glina jest gruntem wysadzinowym. Nie ma znaczenia ocieplenie,
    odwodnienie i inne "cuda". Jeśli fundament stoi na glinie w strefie
    przemarzania, to nic nie zrobisz. Gdy glina zamarza to się podnosi a
    wraz z nią ten fundament i wszystko to, co na nim stoi.

    A ekipa to niekoniecznie partacze a tylko ludzie nie obeznani z gliną.
    Kiedyś mieszkałem na Opolszczyźnie, gdzie jest grunt piaszczysty.
    Wszelkie moje opowieści na temat fundamentowania na glinie nie tylko
    domów, ale i płotów a nawet nagrobków były komentowane jednym zdaniem:
    "po co tak głęboko kopać, przecież to tylko
    dom/szopa/stodoła/płot/nagrobek/etc a nie bunkier!"
    Ludzie z "piasków" nie uwierzą, że fundament czegokolwiek MUSI być
    poniżej strefy przemarzania a już na pewno tak nie zrobią, choćby nie
    wiem, jak ich prosić.
    Płoty robione są bez fundamentów. Najwyżej główne słupki są zalane wokół
    betonem.
    Nagrobki zwykle stoją na dwóch poprzecznych belkach betonowych
    położonych bezpośrednio na powierzchni gruntu.
    Fundament domu 70 cm jest w świadomości ludzi zupełnie wystarczający bo
    mocniejszego nie potrzeba. Moje tłumaczenie, że na glinie musi być
    poniżej strefy przemarzania, bo inaczej będzie się to wszystko podnosić
    to przysłowiowy "groch o ścianę". W ogóle nie biorą pod uwagę pracy
    gruntu pod fundamentem a tylko jego wytrzymałość mechaniczną, Stąd
    fundament pod dom starczy parę cm a pod resztę w ogóle nie potrzebny po
    przecież się nie rozleci bo to nie blok.

    Kolega z "piasków" zwrócił mi kiedyś uwagę, że za wysoko mam wjazd, bo
    brama się zacina przy otwieraniu. Bardzo trudno było mu uwierzyć, że jak
    latem przyjedzie, to będzie 5 cm luzu pod skrzydłem bramy.

    Kazek

  • 8. Data: 2012-02-13 18:28:04
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    U mnie wyjątkowo ta zima jest naprawdę mroźna. Kostka podjazdu przed garażem
    jest ułożona na 60cm podbudowie. Najpierw tzw. pospóła 30cm utwardzona, na
    to kliniec gruby utwardzony a potem drobny na którym ułożona została kostka
    i utwardzona. Dotychczasowe zimy nic a nic a tego roku podniosło mi 1,5cm
    Widzę to przy budynku.

    Marek

  • 9. Data: 2012-02-20 10:39:01
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik arti napisał:
> [...]
    > parły do góry i poprzez filarki siła parcia zostanie przeniesiona na
    > balkon i balkon popęka ???? Proszę was o Pomoc !!!!!

    Oj tam, nie wiadomo czy to partacze. Ja miałem tak w projekcie,
    natomiast budowlańcy, zrobili po swojemu czyli normalny fundament. A i
    nie policzyli więcej za robociznę, tylko powiedzieli, że tak powinno być
    i tak zrobili. Dodali jeszcze, że dobrze by było by architekci od czasu
    do czasu popracowali na budowie - oczywiście w prostych słowach na ch i
    na k.

    pozdrawiam
    rafał

  • 10. Data: 2012-02-20 11:38:45
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2012-02-13 19:24, Kazimierz Debski pisze:
    > Fundament domu 70 cm jest w świadomości ludzi zupełnie wystarczający bo
    > mocniejszego nie potrzeba. Moje tłumaczenie, że na glinie musi być
    > poniżej strefy przemarzania, bo inaczej będzie się to wszystko podnosić

    A u nas, we Wrocławiu na odwrót: fundament "musi" być poniżej 80cm, i
    żadne tłumaczenia, poparte padaniem geologiczny, nie są wstanie
    wytłumaczyć, że może istnieć coś takiego jak grunt niewysadzinowy :-)