  • Data: 2010-01-11 09:49:00
    Temat: Re: mury zew i nosne z czego
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    news:hicqka$lm4$1@news.interia.pl...

    > Posluz sie jeszcze ulubionymi zestawieniami liczbowymi ktore mnie tu
    > bardzo nudza obrazujacymi wymierne oszczednosci miedzy U=0,28 a U=0,19 i
    > wrocimy do powyzszego domku letniego.

    > Orientacyjnie oszczednosc zuzycia gazu
    > O=(0,28-0,19)x150x75=1012,5kWh/rok /8,5=119,12m^3 GZ50/rok
    >
    > 150 - powierzchnia scian zewn (u mnie)
    > 75 - stopniogodziny (przyjety okres grzewczy 5000godz.)
    > 8,5 - przecietna efektywna wydajnosc 1m^3 gazu [kWh]
    >
    > Cene gazu przyjmijmy sobie 1,5 brutto bez wdawania sie w promile.
    > Oszczednosc roczna ~179zl / 7 miesiecy grzewczych = 25,57zl miesiecznie
> [...]

    Średnioroczna temperatura na zewnątrz 0stC, wewnątrz 21st C, dni grzewczych
    180dni, cena akt. brutto GZ50 1,75 i wyszło 252zł.

    Ale nie o to mi chodziło. Chodziło mi o fakt że zamiast obawiać się o
    przewiewanie pustaków jak u kiki wystarczy zwrócic uwagę że tak naprawde
    właściwym ociepleniem w ścianie dwuwarstwowej jest styropian. Jeżeli coś
    będzie źle wykonane w murarce to zatuszuje to dość skutecznie właśnie
    styropian. Są to dziury po kołkach i instalacjach, czasem podmórówka z cegły
    pełnej, nie ocieplone wieńcie i nadproża, zbyt gruba warstwa zaprawy.

    Marek