  • Data: 2010-12-08 08:59:57
    Temat: Re: musze przedluzyc kabel
    Od: "tarnus" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek K" <m...@W...pl> napisał w wiadomości
    news:4cff19a9$1@news.home.net.pl...
    W dniu 2010-12-08 01:08, Adam Szendzielorz pisze:

    >Śmichy-chichy ale poczytaj o formach krystalicznych cyny
    >np. tu http://pl.wikipedia.org/wiki/Cyna
    >szansa na przejście w odmianę alfa rośnie wraz ze spadkiem temperatury.

    Czysta cyna przechodzi do krystalicznej odmiany alotropowej gdzieś w
    okolicach 12-13stC. Domieszkowanie z ołowiem lub miedzią powoduje ze granica
    temperatury spada i to bardzo znacznie. Wątpię aby ktoś lutował czysta cyną
    lub w domu miał poniżej 12 stopni. Zresztą przewody podczas przepływu pradu
    się nagrzewają co powoduje że temperaturę mamy sporo wyższą.
    Nie ma żadnego ryzyka.
    Mam własnej konstrukcji parę anten krótkofalarskich. W każdej jest coś
    lutowane. W jednej transformator wcz 1:4 do gniazda UC1 jest przylutowany
    oraz do złączek linki. Trapy też są lutowane, wewnątrz nich kondensator na
    1,5kV oraz sporej wielkości cewka tez ze sobą zlutowane. Jakoś od 12 lat
    antena pracuje bez problemu.
    Wielu z was kupuje anteny samochodowe CB. W większości z nich połączenia są
    lutowane.
    W samochodach często spotyka się lutowane złączki. Lutujemy rurki miedziane
    cyną domieszkowaną miedzią w których płynie także zimna woda. Ja sam mam
    polutowane podejścia do solarów. Nic się nie dzieje. Kiedyś na próbę
    włożyłem lutowie cynowo ołowiowe oraz cynowo miedziane do zamrażalnika na
    prawie rok czasu. Od czasu do czasu wyciągałem i sprawdzałem nożykiem czy
    robi się kruche. Tylko powierzchniowo nieco sciemniało ale wewnątrz była
    czyste srebrzyste spoiwo.

    Marek