    From: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: na dworze -10'C
    Date: Tue, 4 Jan 2022 16:01:25 +0100

    On 04.01.2022 09:19, Irek.N. wrote:

    > No to teraz pytanie jak skubańce to zrobili? Wymiennik na tyle sprawny
    > na fazie gazowej?

    "W urządzeniach tych stosuje się technologię EVI (zaawansowany wtrysk
    par - Enhanced Vapor Injection). Wymaga ona zmodyfikowanego obiegu
    chłodniczego. Znajdują się w nim dodatkowe elementy - drugi zawór
    rozprężny i wymiennik ciepła. Dodatkowy zawór rozprężny kieruje część
    czynnika chłodniczego do wymiennika ciepła, w którym czynnik odparuje, a
    powstała para jest wtryskiwana do strefy średniego ciśnienia sprężarki.

    Dzięki zastosowaniu wtrysku par uzyskuje się wyższe ciśnienie czynnika
    na wyjściu ze sprężarki. Następuje skroplenie większej ilości czynnika
    przy wyższym ciśnieniu skraplania. Zatem proces skraplania ma wyższą
    temperaturę przemiany i większą wydajność grzewczą. Woda grzewcza, która
    odbiera ciepło, może zatem również uzyskać wyższą temperaturę."

    http://strefainstalatora.pl/technika/pompy-ciepla-i-
    pv/wysokotemperaturowa-pompa-ciepla/

    > Ja szukałem PC potrafiącej przyjąć więcej niż 20C na DZ i było kiepsko.

    Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale każda PC PW przyjmuje więcej w
    sezonie letnim.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz