  • 1. Data: 2022-01-01 13:35:40
    Temat: Re: na dworze -10'C
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    W dniu 30.12.2021 o 15:41, Cavallino pisze:
    > Mówisz, że gdyby zainwestował w nawilżacz, to suchości by nie było?
    > Muszę sprawdzić.

    Potwierdzam, w firmie to samo, sucho i nieprzyjemnie. Nawilżacz stojący
    (wielkości szafki, około 3kPLN) rozwiązał sprawę. Przy okazji wyszło, że
    w dwa pomieszczenia po powiedzmy 25mk2 każde, potrafią "wypić" wiaderko
    wody w ciągu 8h.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 2. Data: 2022-01-01 14:21:53
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-01-2022 o 13:35, Irek.N. pisze:

    > Potwierdzam, w firmie to samo, sucho i nieprzyjemnie.

    Ale od ogrzewania czy od klimy?
    Bo ja piszę wyłącznie o ogrzewaniu.
    Też wysusza, bo rusza powietrzem i je grzeje, ale nie wyciąga z niego
    wilgoci z racji samego sposobu działania....

  • 3. Data: 2022-01-01 14:26:52
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 1 January 2022 at 13:35:43 UTC+1, Irek.N. wrote:

> [...]
    > Irek.N.
    -- Przy okazji wyszło, że
    w dwa pomieszczenia po powiedzmy 25mk2 każde, potrafią "wypić" wiaderko

    sauna ?

    Jak ściany murowane z cegły na zaprawę wapienną
    to chłoną i uwalniają wilgoć i goofniane chinskie nawilżacze niepotrzebne

    Jedyny nawilżacz to duże akwarium

  • 4. Data: 2022-01-01 15:22:57
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 01.01.2022 13:35, Irek.N. wrote:
    > Przy okazji wyszło, że w dwa pomieszczenia po powiedzmy 25mk2 każde,
    > potrafią "wypić" wiaderko wody w ciągu 8h.

    A wentylacja/klimatyzacja to nie jest ustawiona tam przypadkiem na
    maksimum? Bo "chłonność" to zdecydowanie od tego zależy, a nie ile m2 ma
    pomieszczenie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 5. Data: 2022-01-01 16:09:15
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    > Ale od ogrzewania czy od klimy?
    > Bo ja piszę wyłącznie o ogrzewaniu.

    Ogrzewanie to podłogówka, więc pewnie nie to jest problemem. Ściany są z
    bloczków Ytong-a i mam wrażenie, że są z "natury chłonne" dla wilgoci.
    Klima w lecie dobija sprawę. W zimie problemu raczej nie ma i to nawet
    jak w pomieszczenie jest 23C.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 6. Data: 2022-01-01 16:13:32
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    > A wentylacja/klimatyzacja to nie jest ustawiona tam przypadkiem na
    > maksimum? Bo "chłonność" to zdecydowanie od tego zależy, a nie ile m2 ma
    > pomieszczenie.

    Wentylacja w pomieszczeniach jest raczej normalna. Co roku mierzona
    (takie przepisy) i nie wykazuje żadnych anomalii. Powiedział bym, że
    jest raczej słabawa, niż za mocna, ale normy spełnia z zapasem.

    To wiaderko o którym pisałem, to zobrazowanie ile trzeba wody
    wprowadzić, aby zwiększyć wilgotność w pomieszczeniach. Dla mnie
    zaskakujące jest, ile wody w powietrzu się znajduje.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 7. Data: 2022-01-02 10:07:54
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-01-2022 o 16:09, Irek.N. pisze:

    > Ogrzewanie to podłogówka, więc pewnie nie to jest problemem. Ściany są z
    > bloczków Ytong-a i mam wrażenie, że są z "natury chłonne" dla wilgoci.
    > Klima w lecie dobija sprawę.

    To wiadomo.
    Ale nie o klimie gadaliśmy, tylko o ogrzewaniu.

  • 8. Data: 2022-01-02 13:36:11
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 01.01.2022 16:13, Irek.N. wrote:
> [...]
    > wprowadzić, aby zwiększyć wilgotność w pomieszczeniach. Dla mnie
    > zaskakujące jest, ile wody w powietrzu się znajduje.

    Skoro podałeś już jakieś dane to policzmy :-)

    Przy temperaturze 21C i wilgotności 40% mamy ~7,4g/m3 wody. 25m2 * 2 *
    2,5m (wysokości) = 125m3 * 7,4 = 925g. 1 wiaderko = 15l / 8h ~ 1,875g
    wyrzuconej wody na zewnątrz na 1h. Zimowe powietrze nawiewające do
    pomieszczenia ~10% wilgotności czyli ~2g/m3. d% = 5,4g/m3 * 125m3 = 675g
    pochłanianej wody przy 1 wymianie powietrza na godzinę, czyli...masz w
    biurze około 2,7 wymiany powietrza na godzinę.

    W takim duuużym przybliżeniu ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz