    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ntg elektryczne auta
    Date: Mon, 18 Dec 2023 07:03:13 +0100

    W dniu .12.2023 o 21:23 Kris <k...@g...com> pisze:

    > I teraz pomyśl że w takim korku stoi kurier o którym jest watek.
    > Nówka bus deklarowany zasieg producenta z 300 km, realny latem jak już
    > przetestował to 240km, przy minus dwa spada do 170km
    > Przecież w praktyce że dwie godziny w takim korku i auto nadaje się na
    > lawetę.

    W elektryku od samego stania energii praktycznie nie ubywa, ubywa przy
    ruszaniu, ale nie na tyle aby jej zabrakło jak piszesz. Mój waży 1,6t
    zasięg deklarowany trochę ponad 300km.
    Auto codziennie jedzie w korku ponad 1h - mam już pewne rozeznanie co i
    jak wygląda. Piszesz bajki o elektryku,korku i lawecie.
    Prędzej spalinowce zabraknie paliwa niż elektrykowi baterii w korku. Co
    innego na autostradzie, ale nie o tym dyskusja.
    Elektryk z racji tego, że jest rocznikowo młody, ma aktywny, adaptacyjny
    tempomat. Nie wiem czy każdy (bo wszystkimi nie jeździłem), ale większość
    to ma. W takim korku sam sobie jedzie, sam rusza (po dotknięciu gazu) i
    sam się zatrzymuje zachowując stały dystans od poprzednika (u mnie ten
    dystans można zmieniać). Korek w elektryku to przyjemność w porównaniu do
    spalinówki.

    TG