    From: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: oceplenie wełna a styropian?
    Date: Sun, 20 Sep 2009 10:04:26 +0200

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:h94m0b$bm6$1@inews.gazeta.pl...
    > co przemawia za wełną a co za styropianem?
    >
    > Co budowlańców słyszę, że tylko wełna, ze na zachodzie odchodzi się od
    > styropiany
    > ze w styropian myszy się wrzerają, ze nasiąka wilgocią (A niby wełna nie?)
    > itp.

    Hmm, w Grecji praktycznie w ogóle nie stosuje się kolektorów słonecznych - nie
    sprawdzają się. Lepsza jest czarna beczka stalowa z wodą. Czy w zwiazku z tym w
    Polsce też trzeba zmienić techologię ? Styropian w naszych warunkach się sprawdza i
    nie ma z nim problemów. Jedyną istotną zaletą wełny v/s styropian jest jej
    niepalność. Dlatego strażacy zalecają, by w budynku ocieplonym styropianem mieć nad
    wejściem trudnozapalny daszek.

    > Dodam ze mam dom z pustaków 38ki i planuje dac 10tkę ocepłenia, raczej
    > wełny,
    Planujesz, czy tak masz w projekcie ? 10cm styropianu nie pozwala na spełnienie
    obowiązującej normy U<0,3, więc coś jest nie tak...

    > o ile cena nie będzie wyższa niz 20% od sturopianu.

    Cena wełny jest dziś podobna do styropianu. Największym problemem będzie ekipa. Do
    wełny będziesz musiał poszkukać zapewne przez producenta bo zwykłe małe firmy
    ocipleniowe układają tylko styropian.