    From: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: odpływ wody w garażu
    Date: Thu, 25 Oct 2012 15:17:45 +0200

    news:50892de8$0$1296$65785112@news.neostrada.pl...
    > W Kia mojego znajomego jest webasto nagrzewnica i chwalił się że grzeje
    > także płyny ustrojowe silnika. Coś kiedyś wspominał o czasówce aby się
    > załączało samoczynnie o zadanej porze ale czy to zrealizował to nie wiem.

    Jeśli nie ma wbudowanego timera, to zdecydowanie nie jest ogrzewanie
    postojowe (czyli takie, które dmucha Ci ciepłym powietrzem do wnętrza auta
    na postoju). On ma prawdopodobnie nagrzewnicę (też chyba Webasto to
    produkuje, ale pewności nie mam), która jest uruchamiana automatycznie po
    starcie silnika i jej celem jest szybsze nagrzanie płynu chłodniczego. Ten
    system jest montowany w autach z silnikiem Diesla, bo w benzynowych nie ma
    takiej potrzeby. Tam straty ciepła są zdecydowane większe.