  • Data: 2018-08-04 08:43:02
    Temat: Re: [ogrzewanie] promienniki porczerwieni - warto?
    Od: Budyń <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 3 sierpnia 2018 23:40:28 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > Będziesz budował dom z kartonu, albo chociaż drewniany ze ścianami z
    > wełny mineralnej i gips-kartonu?
    > Sterowanie ogrzewaniem ma sens tylko i wyłącznie w domach szkieletowych,
    > drewnianych. Ale w takich domach brak akumulacyjności to utrapienie, bo
    > dom szybko stygnie i szybko się nagrzewa. Ma to niestety także i poważne
    > wady. W okresie letnim w takich domach jest o wiele cieplej jak w domach
    > murowanych, a tym samym domy takie potrzebują klimatyzacji. Co

    zawsze mi sie wydawało ze jest jak piszesz. Ale ostatnia pogoda z bardzo ciepłymi
    nocami daje nietypowe efekty.
    W tej chwili w domu (szkieletor) mam 26stopni, pod wieczór będzie 28. Schłodziłem go
    nocą poprzez przewietrzenie.
    Natomiast znajomek w budynku z betonu komórkowego skarży się ze dom mu się juz zdążył
    solidnie nagrzać, a nocą dość wysoka temperatura wietrzenia nie potrafi schłodzic
    domu ze wzgledu na ciepło które sie w akumulacyjnych scianch zgromadziło.
    Widac długotrwałe upały z ciepłymi nocami dają nieco inne efekty niz do jakich
    jestesmy przyzwyczajeni.

    b.