  • Data: 2017-07-05 15:41:41
    Temat: Re: oplacalnośc pieców C.O.
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 5 lipca 2017 15:37:19 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Tam gdzie mieszkałem przez 20 lata od dziecka(w tym poniemieckim domu) to dwie,
    czasami 3 przyczepy drewna- na rozpałkę i na lato do cwu. Zimą tylko węgiel i 4 tony
    z reguły starczały. A Ty takich zim nie pamietasz jak wtedy były bos młokos;)
    > Dom moich rodziców z 1968 roku opalany drewnem od początku, wcześniej kaflaki od
    nastu lat "centralne ogrzewanie" i jak pisałem po doklejeniu styro na ściany z
    pustaka betonowego zużycie drewna zauważalnie nie spadło. Dalej tam mama mieszka na
    parterze i na piętrze lokatorzy a zużycie bez zmian

    > !0 kubików to dwie przyczepy-akurat na rozpałkę w zimę i cwu latem. Mówię tu o
    sosnie i świewrku bo takie tam w lesie mieliśmy.

    A wiesz, że wartość opałowa drewna to ok. 2000kWh / mp?
    10 kubików to 20 tyś. kWh - czyli odpowiednik ~3 ton węgla :-)
    Sporo tej rozpałki szło ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.