  • 1. Data: 2012-11-15 11:46:51
    Temat: oznaczenie roku wybudowania na starych budynkach
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ave!

    Mam "na końcu języka" jak w Polsce dawniej (np. XIX wiek) oznaczało się
    rok wybudowania budynku... ktoś może lepiej kojarzy?

    Mi coś "dzwoni" w okolicy "est. a.d.", ale jakoś nie do końca mi to
    pasuje...

  • 2. Data: 2012-11-15 19:36:31
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-11-15 11:46, Andrzej Lawa pisze:
> [...]
    > rok wybudowania budynku... ktoś może lepiej kojarzy?
    >
    > Mi coś "dzwoni" w okolicy "est. a.d.", ale jakoś nie do końca mi to

    Ave!
    A nie chodzi Ci o aedificare/aedificavit czyli w skrócie aed?
    Jacek

  • 3. Data: 2012-11-16 08:35:31
    Od: Robson <r...@...pl>

    On 2012-11-15 11:46, Andrzej Lawa wrote:
> [...]
    > rok wybudowania budynku... ktoś może lepiej kojarzy?
    >
    > Mi coś "dzwoni" w okolicy "est. a.d.", ale jakoś nie do końca mi to

    A.D. czyli Anno Domini, a po naszemu Roku Pańskiego.

  • 4. Data: 2012-11-16 09:59:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.11.2012 08:35, Robson pisze:

    > A.D.

    Czyli samotnie, bez żadnych dodatków? OK, dzięki,

    > czyli Anno Domini, a po naszemu Roku Pańskiego.

    Nie mów... rzeczywiście? ;->

  • 5. Data: 2012-11-16 12:29:58
    Od: krak <k...@o...pl>

    W dniu 2012-11-16 09:59, Andrzej Lawa pisze:
    > Czyli samotnie, bez żadnych dodatków? OK, dzięki,
    Stwórz swoja maksymę, jedna z najstarszych to:
    "Gdi Pan Bog s namy wszitko miecz będziemy"

  • 6. Data: 2012-11-16 15:03:00
    Od: Robson <r...@...pl>

    On 2012-11-16 09:59, Andrzej Lawa wrote:

    > Czyli samotnie, bez żadnych dodatków? OK, dzięki,

    No nie, po A.D. oczywiście jest rok, obecnie MMXII. Czasami również
    pisane arabskimi cyframi.

    > Nie mów... rzeczywiście? ;->

    Eee... ty tak na poważnie czy jaja sobie robisz?