    From: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: pilarki lancuchowe elektryczne - halas
    Date: Thu, 13 Jan 2011 12:54:12 +0100

    "Jarek P." <j...@g...com> wrote:

    > Ale czym się właściwie różni?
    > Tak, wiem, że spalinowy silnik ma większy moment obrotowy, ale: mam
    > McCullocha elektrycznego o mocy nie pamiętam, ale chyba 2kW. Mój
    > ojciec ma podobnej mocy małego spalinowego Stihla. I szczerze mówiąc w
    > komforcie pracy nie widzę specjalnej różnicy. Jedna i druga piła tnie
    > jak burza deski i suche drewno, a przy cięciu szerszego mokrego kloca
    > można zauważyć tendencję do zwalniania, jak już się solidnie wgryzie w
    > materiał, jednak póki się nie ciśnie na chama, cięcie cały czas idzie.

    Moim zdaniem te małe spalinowe stihle są trochę przereklamowane. Oglądałem przed
    zakupem piły stihla i makity, na które mnie stać. "Life in plastic is
    fantastic", ale wolę trzymać w rękach 1kg więcej (20%, przy całodziennej pracy
    to dużo) i nie mieć wrażenia, że mi się piła zaraz w rękach rozleci. Może te
    droższe modele są lepsze, ale na takie mnie nie stać.
    Moją makitę kładę na 30cm klocek i bez żadnego wysiłku po chwili kloc jest
    przecięty. Pilarkę elektryczną musiałem cisnąć w dół, łańcuch zwalniał,
    przedłużacz się plątał pod nogami... No i to wrażenie, że za chwilę ten plastik
    mi się stopi...
    Do cięcia desek, wycinania szalunków itp. - elektryczna to najlepszy wybór.
    Do cięcia drewna opałowego, moim zdaniem, tylko spalinowa.

    --
    Bartek