    Date: Sun, 30 Dec 2012 23:50:20 +0100
    From: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: pirometr budowlano-dzieciecy

    W dniu 30.12.2012 22:32, b...@k...math.uni.lodz.pl pisze:
    > Potrzebny termometr bezdotykowy do niemowlęcia, a jednocześnie przydałby
    > się pirometr.
    >
    > Orientujecie się czy sprzęty "medyczne" i "techniczne" to taka sama
    > konstrukcja, czy może zupełnie co innego?
    >
    > przykładowe modele w zbliżonej cenie:
    > http://allegro.pl/termometr-bezdotykowy-tech-med-tm-
    f03b-lekarski-i2878822127.html
    > http://allegro.pl/termometr-pirometr-na-podczerwien-
    laser-germany-i2879520141.html

    > bajcik

    pirometry medyczne są... marne jakieś. Miałem taki 10 l at temu,
    najpierw mierzył w miarę, ale potem był coraz częściej error. trzeba
    było wyginać, celować.... jak się dziecko urodziło, to w tym małym
    uszku, zawsze był error. 8 lat później żona "wzięła" podobne urządzenie
    za punkty z apteki. nigdy na ekranie nie pojawił się error!. niestety,
    wksazywana temperatura była mocno zależna od sposobu pomiaru. tzn zawsze
    sie go wkładało do ucha, albo przykładało do czoła, ale mikroskopijny
    ruch ciała, związany nawet z oddychaniem - powodował różnice do 2
    stopni. tak wiec radzę kupić PO przetestowaniu.

    ToMasz

    Ps piromert też miałem w domu, ale kalibrowałem nim piekarnik i
    frytownice, nie sprawdzałem na czole :)