  • 1. Data: 2012-12-30 22:32:27
    Temat: pirometr budowlano-dzieciecy
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Potrzebny termometr bezdotykowy do niemowlęcia, a jednocześnie przydałby
    się pirometr.

    Orientujecie się czy sprzęty "medyczne" i "techniczne" to taka sama
    konstrukcja, czy może zupełnie co innego?

    przykładowe modele w zbliżonej cenie:
    http://allegro.pl/termometr-bezdotykowy-tech-med-tm-
    f03b-lekarski-i2878822127.html
    http://allegro.pl/termometr-pirometr-na-podczerwien-
    laser-germany-i2879520141.html

    bajcik

  • 2. Data: 2012-12-30 23:50:20
    Temat: Re: pirometr budowlano-dzieciecy
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 30.12.2012 22:32, b...@k...math.uni.lodz.pl pisze:
> [...]
    > się pirometr.
    >
    > Orientujecie się czy sprzęty "medyczne" i "techniczne" to taka sama
    > konstrukcja, czy może zupełnie co innego?

    pirometry medyczne są... marne jakieś. Miałem taki 10 l at temu,
    najpierw mierzył w miarę, ale potem był coraz częściej error. trzeba
    było wyginać, celować.... jak się dziecko urodziło, to w tym małym
    uszku, zawsze był error. 8 lat później żona "wzięła" podobne urządzenie
    za punkty z apteki. nigdy na ekranie nie pojawił się error!. niestety,
    wksazywana temperatura była mocno zależna od sposobu pomiaru. tzn zawsze
    sie go wkładało do ucha, albo przykładało do czoła, ale mikroskopijny
    ruch ciała, związany nawet z oddychaniem - powodował różnice do 2
    stopni. tak wiec radzę kupić PO przetestowaniu.

    ToMasz

    Ps piromert też miałem w domu, ale kalibrowałem nim piekarnik i
    frytownice, nie sprawdzałem na czole :)

  • 3. Data: 2012-12-31 00:39:45
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-12-30 22:32, b...@k...math.uni.lodz.pl pisze:
> [...]
    > się pirometr.
    >
    > Orientujecie się czy sprzęty "medyczne" i "techniczne" to taka sama
    > konstrukcja, czy może zupełnie co innego?

    Róznice są w optyce (odległość pomiaru), oraz w tym, że w medycznych
    przeważnie nie ma regulacji emisyjności badanego ciała, jest (dla skóry)
    ustawione 0.95 na stałe. A w uniwersalnych - możesz (a w zasadzie- jeśli
    chcesz sensowny pomiar- to musisz) sobie to zmieniać.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2012-12-31 09:04:40
    Od: ptoki <s...@g...com>

    ed-tm-f03b-lekarski-i28...http://allegro.pl/termomet
    r-pirometr-na-podczerwien-laser-germany-i28...

    > bajcik

    Ostatnio uzywam takiego budowlanego/technicznego. I mierzy całkiem
    stabilnie.
    Ma ustawiony wspolczynnik emisyjnosci na 0.95 ale jak siebie czy
    innych mierzę to wyniki wychodzą wiarygodne.
    Nie sprawdzałem czy identyczne do termometru rtęciowego ale na
    wyczucie wychodzi że się ten pirometr nie myli.

    Mierzenie temperatury w uchu jest zalecane z tego powodu że tam jest
    ona dosyć stabilna i lepiej jest ją mierzyć niż przykładając termometr
    do czoła.
    Natomiast mierzenie pirometrem temperatury na czole jest ok.

    Mogę ci zasugerować jeszcze inną ale tanią alternatywę.
    Poszukaj termometru paskowego. Takiego gdzie poszczególne sekcje
    zmieniają swój kolor w zależności od temperatury.
    Bez problemu da się odróżnić 35stopni od 36 czy 36 od 37.
    Byle byl to termometr w odpowiednim zakresie wykonany.
    U siebie mam taki akwaryjny i mierzy dosyć dokładnie. Jak jest 25,5
    stopni to kratki 25 i 26 są kolorowe w połowie.