  • 1. Data: 2012-12-26 20:27:54
    Temat: Oświetlenie choinkowe. Jakie?
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Od lat męczy mnie ten sam problem: sprawne lampki po spakowaniu i
    rozpakowaniu przed następnymi świętami za rok już nie działają.
    U babci lampki z PRL wykonane w kształcie gwiazdek z kolorowego
    polistyrenu z oprawkami na gwint działają do dzisiaj. Jak coś się urwie,
    to można zlutować, bo oprawki są mosiężne a przewody z miedzi a nie z
    jakiegoś chińskiego metalu.
    W tym roku moje zeszłoroczne lampki oczywiście nie świeciły, a i
    zmieniła się też koncepcja kolorystyczna, więc szybciutko kupiłem na
    bazarze 2 komplety po 100 LED. Jakość tego "wyrobu" okazała się taka, że
    po wyjęciu z woreczka połowa już nie świeciła i to w obu kompletach. W
    jednym udało mi się znaleźć przerwę i naprawić, ale w drugim już nie.
    Poza chińszczyzną niczego innego w sprzedaży nie widzę.
    Może mi ktoś poradzić, jakie lampki kupić, żeby działały kilka lat (nie
    wymagam takiej trwałości, jak lampek od babci)? Jakaś konkretna marka?
    Nie potrzebuję lampek migających ani z melodyjką tylko zwykłych
    świecących. Mogą być żarówkowe albo LED - bez różnicy.
    Jacek

  • 2. Data: 2012-12-26 23:29:45
    Temat: Re: Oświetlenie choinkowe. Jakie?
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

> [...]
    > Nie potrzebuję lampek migających ani z melodyjką tylko zwykłych
    > świecących. Mogą być żarówkowe albo LED - bez różnicy.

    Musisz je sobie zrobić sam.
    -/-

  • 3. Data: 2012-12-26 23:47:59
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-12-26 23:29, Grzegorz pisze:
    > Musisz je sobie zrobić sam.
    To jest jakieś wyjście, ale czy naprawdę nie ma nic gotowego o jakości
    lepszej, niż "odpakuj i wyrzuć"?
    Jacek

  • 4. Data: 2012-12-27 05:26:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jacek wrote:
> [...]
    > W tym roku moje zeszłoroczne lampki oczywiście nie świeciły, a i
    > zmieniła się też koncepcja kolorystyczna, więc szybciutko kupiłem na

    może jednak trzeba kupić nie na bazarze... tylko w markecie.

    produkty marketowe może nie są często cudami techniki ale zwykle jakieś
    podstawowe normatywy jakości spełniają.

    bo np przedłużacz z bazaru może puścić dom z dymem, bez większego problemu.

  • 5. Data: 2012-12-27 05:37:44
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-12-27 05:26, Marek Dyjor pisze:
> [...]
    > podstawowe normatywy jakości spełniają.
    >
    > bo np przedłużacz z bazaru może puścić dom z dymem, bez większego problemu.
    He, he - następny, który o 5:30 zamiast spać to pisze ;-)
    Z przedłużaczami to święta prawda. Miałem taki, gdzie w grubym
    przewodzie były żyły (raczej żyłki) o mikroskopijnym przekroju
    i dym szedł po załączeniu czajnika.
    Poprzednie lampki miałem z Makro i mimo, że 2 x droższe od bazarowych
    też nie świecą i leżą w "przydasiach".
    Jacek

  • 6. Data: 2012-12-27 06:40:11
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jacek wrote:

> [...]

    > i dym szedł po załączeniu czajnika.
    > Poprzednie lampki miałem z Makro i mimo, że 2 x droższe od bazarowych

    no ale po podłączeniu to pewnie działały jednak?

  • 7. Data: 2012-12-27 09:17:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 26 grudnia 2012 20:27:54 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:

> [...]
    >
    > Nie potrzebuję lampek migających ani z melodyjką tylko zwykłych
    >
    > świecących. Mogą być żarówkowe albo LED - bez różnicy.

    Bulinex, http://www.bulinex.pl/
    W Castoramie bodajże sa ich produkty
    U mnie już 5 świąt ich lampki i kurtyny świetlne wytrzymały.

  • 8. Data: 2012-12-27 14:18:50
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > U babci lampki z PRL wykonane w kształcie gwiazdek z kolorowego
    > polistyrenu z oprawkami na gwint działają do dzisiaj.

    Kupuj wiec porzadne lampki jak Twoja babcia.

    W PRL-u lampki choinkowe potrafily wykonczyc
    najwiekszych twardzieli.
    Jedną z pierwszych oznak zmiany czasów byly jeansy,
    magnetofon kasetowy i nowe lampki choinkowe z
    melodyjkami ktorych nie dalo sie wylaczyc
    zas stare lampki lądowaly w smieciach
    bez jakiegos wiekszego sentymentu :D

    pozdrawiam
    Adams

  • 9. Data: 2012-12-30 17:13:24
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Ja w zeszłym roku rozwiązałem problem definitywnie i odmiennie.
    Kupiłem choinkę "światłowodową" - raz, że ładnie wygląda - oświetlenie
    kolorowe i dynamiczne, dwa - nie trzeba nic instalować :)

    No, ale oczywiście nie każdemu będzie toto pasować, bo to jednak
    sztuczna choinka jest...