  • 1. Data: 2012-12-21 08:28:02
    Temat: Jak zrobic imitacje głazu
    Od: "Polakko" <w...@b...o_n_e.t.pl>

    Witam,
    Musze zrobic imitacje lekkiego ale wielkiego kamlota dla dziecka do
    przedstawienia w szkole. Ma to byc kamien Obelixa

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5/56/Obelix
    1.png

    Macie jakies pomysly? Mi do glowy przychodzi tylko styropian + pianka
    montazowa. Trzeba jeszcze czyms to pomalowac, aby nie wchodzilo w reakcje ze
    styro.

    Mozecie mi cos podpowiedziec?

    Pozdrawiam i wesołych !

  • 2. Data: 2012-12-21 08:42:22
    Temat: Re: Jak zrobic imitacje głazu
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 21 grudnia 2012 08:28:02 UTC+1 użytkownik Polakko napisał:

    > Macie jakies pomysly? Mi do glowy przychodzi tylko styropian + pianka
    >
    > montazowa. Trzeba jeszcze czyms to pomalowac, aby nie wchodzilo w reakcje ze
    >
    > styro.
    Pianka(wstrzyknij do worka nasmieci to może się uformuje cos na kształt głaza)
    pomalowana akrylem, emulsją czy nawet zwykłymi plakatówkami.

  • 3. Data: 2012-12-21 10:03:09
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Macie jakies pomysly? Mi do glowy przychodzi tylko styropian + pianka

    znajdziesz odpowiednio duży balon?

    nadmuchujesz
    i obklejasz masą celulozową (np rozmoczone gazety)
    z odrobina kleju dla wzmocnienia

    łatwe to malowania
    i utylizacji po (z)użyciu

    ;-)

  • 4. Data: 2012-12-21 10:10:51
    Od: "Max" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Polakko" <w...@b...o_n_e.t.pl> napisał w wiadomości
    > Macie jakies pomysly? Mi do glowy przychodzi tylko styropian + pianka
    > montazowa. Trzeba jeszcze czyms to pomalowac, aby nie wchodzilo w reakcje
    > ze styro.

    Proponuję skleić arkusze styroduru np. klejem polimerowym ( klej do
    kasetonów) i obrobić na początku zgrubnie brzeszczotem/nożem, a później
    papierem ściernym. Dużo lepiej ten materiał się obrabia niż zwykły styropian
    ( moje doświadczenia z modelarstwa ).

    Cały model można pokryć farbą akrylową np. w sprayu.
    Farby na bazie nitro "rozpuszczą" przyszły model głazu.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2012-12-21 10:34:37
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Dec 21, 10:10 am, "Max" <m...@p...onet.pl> wrote:
    > Cały model można pokryć farbą akrylową np. w sprayu.
    > Farby na bazie nitro "rozpuszczą"  przyszły model głazu.

    W teatralnych rekwizytach widziałem głazy pokryte jakimś szarym
    płótnem lnianym, wzmocnionym jakimś klejem chyba. Wyglądało dość
    dobrze :>

    L.

  • 6. Data: 2012-12-21 13:42:44
    Od: "Max" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
> [...]

    W teatralnych rekwizytach widziałem głazy pokryte jakimś szarym
    płótnem lnianym, wzmocnionym jakimś klejem chyba. Wyglądało dość

    Można również pokryć kawałkami papieru śniadaniowego na gęsty wikol. Jak
    wyschnie - "prawie" twarde jak głaz i lekkie. Przy czym jest wtedy sporo
    roboty - pytanie kiedy impreza w przedszkolu :-)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2012-12-21 14:13:21
    Od: "Max" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Max" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wyschnie - "prawie" twarde jak głaz i lekkie. Przy czym jest wtedy sporo
    > roboty - pytanie kiedy impreza w przedszkolu :-)

    Tzn. w szkole :-)

  • 8. Data: 2012-12-23 16:13:15
    Od: "Polakko" <w...@b...o_n_e.t.pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości

    > znajdziesz odpowiednio duży balon?
    >
    > nadmuchujesz
    > i obklejasz masą celulozową (np rozmoczone gazety)
    > z odrobina kleju dla wzmocnienia

    Jak z tą masa celulozową? Jak ją przygotowac?
    Rozmoczony papier zmiksowac i rozgotowac i dodac krochmalu?
    Czy kleju - jakiego?

    Pozdr

  • 9. Data: 2012-12-24 13:39:02
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Jak z tą masa celulozową? Jak ją przygotowac?

    Gazety (dziennik, zwykły papier, nie kolorowe czasopisma) namaczasz w wodzie
    na noc

    > Rozmoczony papier zmiksowac i rozgotowac

    tylko namoczyć, nie trzeba nic miksować, gotować.

    > ...i dodac krochmalu? Czy kleju - jakiego?

    teoretycznie nie potrzebujesz żadnego kleju
    ale krochmal, albo rozrzedzony klej do tapet będzie ok, albo
    dowolny klej nie podrażniający rąk

    kleju dodaj jak już będziesz miał rozmiękczoną masę
    odciskasz nadmiar wody i wyrabiasz z klejem

  • 10. Data: 2013-01-01 20:52:54
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 21 Dec 2012 10:03:09 +0100, qlphon napisał(a):

    > znajdziesz odpowiednio duży balon?

    Z balonu nie uzyskasz innego kształtu, niż.. balon ;)

    Ja bym wziął szary papier pakowy, urobił z niego żądany kształt (można też
    wiązać) i to obkleił tym samym papierem na mokro, z dodatkiem kleju do
    tapet. Będzie lekkie i bardziej wytrzymałe, niż wydmuszka.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl