  • 1. Data: 2012-12-18 21:45:41
    Temat: Ścianka z luksferów
    Od: Paweł Hadam <h...@g...invalid>

    Witaj grupo,

    Zamarzyła mi się w mieszkaniu ścianka z luksferów, o wymiarach 2m
    szerokości x 2,5m wysokości (od podłogi do sufitu), z jednej strony
    stykająca się ze ścianą. Obdzwoniłem znajomych majstrów i dowiedziałem
    się, że oni to jeszcze takiej nie stawiali, ale się da zrobić. Szczerze
    powiedziawszy to wolę to zrobić sam, jeśli ktoś ma się uczyć na mnie.
    Planuję technologię jak na filmiku
    http://www.youtube.com/watch?v=g7R2ZiFnNJk (listwy montażowe, zbrojenie,
    itp zawarte tam informacje). Pytanie brzmi, czy prawidłowym będzie
    postawienie takiej ścianki na wylewce (przykręcenie dolnej listwy do
    wylewki kołkami) czy też trzeba się dobrać do stropu. Sytuację
    komplikują mi instalacje CO/woda krzyżujące się ze ścianką, jeśli
    konieczne byłoby rozkucie wylewki i stawianie ścianki bezpośrednio na
    stropie (nowo budowane mieszkanie, wylewka na styropianie, pod wylewką
    instalacje). Drugie pytanie, czy trzeba zbrojenia jakoś kotwić do
    sufitu? Pewnie zostanie kilka (10) cm do wypełnienia między ostatnią
    warstwą luksferów a sufitem (pianka?, klej użyty do budowy ścianki?).

    Byłbym wdzięczny za porady zwłaszcza osób, które stawiały takie większe
    ścianki ze szklanych pustaczków. Jak nie będę miał pewności, że zrobię
    to bezpiecznie i zgodnie ze sztuką to poszukam jakiejś doświadczonej
    ekipy, jednak ze względów głównie finansowych wolałbym to zrobić sam (no
    i zważając na fakt, że ekipa może być "doświadczona" na mojej ściance :) ).

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 2. Data: 2012-12-19 20:30:15
    Temat: Odp: Ścianka z luksferów
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Ja u siebie stawiałem łuk z luksferów i kułem wylewkę ale u mnie pod spodem
    był tylko beton. Co do mocowania ścianki to ona musi być zakotwiona ale
    luźno. Wszystkie powierzchnie, którymi będzie przylegać muszą być
    oddylatowane. Moja ścianka styka się tylko jednym bokiem z murowaną ścianą.
    Układając kolejne warstwy wierciłem otwory na wysokości fug lekko skosem
    wiec pręty zbrojeniowe są wsunięte w otwory swobodnie ale przez ukos
    fuksfery są zakotwione w litej ścianie. W podłogę pręty są tylko wsunięte na
    wprost. U góry zostawiłem 20cm otwartej przestrzeni. Wygląda to nawet
    ciekawie i mimo wcześniejszych obaw ścianka stoi stabilnie.

    PC