  • 1. Data: 2012-12-17 18:45:31
    Temat: podlogowka po calosci + ekogroszek /// ocieplenie murlaty
    Od: ex-Radarro <e...@g...com>

    Witam grupe.
    Mam 2 szybkie pytania
    - czy ktos z Was ma moze podlogowke w calym domu w polaczeniu z kotlem na ekogroszek?
    Moze ktos z wlasnego doswiadczenia napisac jak to sie sprawuje? Chce przekonac do
    tego rozwiazania jedna niewiaste :) U mnie byloby to dla domku 130m2, poddasze
    uzytkowe.
    Baaaardzo chetnie zobaczylbym na zywo taka instalacje w okresie grzewczym (najlepiej
    w poludniowej PL) Ktos chetny?

    - wiem ze bylo mnostwo watkow o ociepleniu murlaty - szukam po archiwum, ale za dużo
    tego. Podrzuccie linke do rzetelnego watku w tym temacie. Generalnie chodzi mi o to
    gdzie i jak polaczyc welne ze skosow ze styro na scianie.

    Dzieki z gory,
    Radarro z nowego "kąta" jak GazWyb wyłączyła u siebie usenet....

  • 2. Data: 2012-12-17 20:12:14
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "ex-Radarro" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > sprawuje?
    > Chce przekonac do tego rozwiazania jedna niewiaste :) U mnie byloby to

    Chcesz ją przekonać do połączenia podłogówki z ekogroszkiem, czy w ogóle do
    podłogówki? Jeśli to pierwsze to chętnie pomogę, jeśli to drugie to nie chcę
    sobie robić wroga ;-)

    Jeśli chodzi o współpracę pieca na ekogroszek z podłogówką to najlepiej
    przez jakiś bufor, inaczej ciężko tym będzie sterować bo podłogówka ma sporą
    bezwładność. Dodatkową zaletą bufora będzie to, że w okresach przejściowych
    (CO + CWU) i w lecie (CWU) wystarczy w piecu napalić raz na kilka dni.

> [...]
    > ale za dużo tego. Podrzuccie linke do rzetelnego watku w tym temacie.
    > Generalnie chodzi mi o to gdzie i jak polaczyc welne ze skosow ze styro na

    Wątku nie podam, ale mogę napisać. Wełna ma przechodzić bez żadnych
    materiałów pośrednich w styropian otaczając murłatę z góry i z zewnątrz.
    W praktyce najłatwiej to osiągnąć najpierw robiąc elewację, a później skosy.
    Lecisz ze styropianem w górę aż do deskowania, a wełnę od środka wsuwasz
    ponad murłatą aż do styropianu.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2012-12-18 00:41:50
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Ergie pisze:
> [...]
    > przez jakiś bufor, inaczej ciężko tym będzie sterować bo podłogówka ma sporą

    podłogówka bezwładność ma. Ale czy problemem nie jest tutaj bezwładność
    samego kotła?

    > Dodatkową zaletą bufora będzie to, że w okresach przejściowych
    > (CO + CWU) i w lecie (CWU) wystarczy w piecu napalić raz na kilka dni.

    masz na myśli takie duże zwierzę z wężownicą do przepływowego grzania
    CWU?
    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?74235-Jak-
    quot-to-quot-si%C4%99-robi-czyli-bufor-ciep%C5%82a&p
    =5680429&viewfull=1#post5680429

    razem z podajnikowcem to trochę przerost formy.

> [...]
    > Lecisz ze styropianem w górę aż do deskowania, a wełnę od środka wsuwasz

    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?82372-Ocie
    plam-poddasze-krotkie-pytania&p=5674401&viewfull=1#p
    ost5674401

    bajcik

  • 4. Data: 2012-12-18 09:17:30
    Od: "AT" <Trade!@wp.plw>

[...]

    Działa bardzo dobrze, nie ma problemu, tylko zawor 4d pamiętaj założyć i
    sterownik pogodowy.

[...]
    -

    Jeśli chodzi o murłaty, to od zewnątrz styropian dochodzi maksymalnie do
    wysokości murłaty na tyle ile się da do samych krokwi,
    następnie od gory docinasz czapę na murłatę.

    ----------------------------
    Dzieki z gory,
    Radarro z nowego "kąta" jak GazWyb wyłączyła u siebie usenet....
    -----------------------------

    Ja to samo miałem :) ale z konta google niewygodnego pokrzystałem jakis czas
    az podpowiedzieli mi tu koledzy o serverze
    news.aioe.org
    ponoć nie widzi postów z "neostrady" ale to może nawet dobrze ;)

  • 5. Data: 2012-12-18 10:59:15
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    >Chce przekonac >do tego rozwiazania jedna niewiaste :) U mnie byloby to

    Ja mam :)
    Około 100m2 podłogówki + piec na ekogroszek z podajnikiem.

    A od tego sezonu grzewczego doszły jeszcze 4 grzejniki , wiec mam obecnie
    system mieszany :)

    >Baaaardzo chetnie zobaczylbym na zywo taka instalacje w okresie grzewczym
    >(najlepiej w poludniowej PL) Ktos chetny?

    A na co tu patrzeć ?
    Piec to normalne źródło ciepła. Montuje się zawór czterodrogowy i problemu
    nie ma ..

> [...]
    >ale za dużo tego. Podrzuccie linke do rzetelnego watku w tym temacie.
    >Generalnie chodzi mi o to >gdzie i jak polaczyc welne ze skosow ze styro na

    Ma być połączenie ciągłe , tak aby ocieplenie ścian domu było połączone z
    ociepleniem dachu. Jak to rozwiążesz to Twoja sprawa :)

  • 6. Data: 2012-12-18 11:49:02
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > czy ktos z Was ma moze podlogowke w calym domu w polaczeniu z kotlem na
    > ekogroszek?

    na schodach i w spiżarni nie mam podłogówki (ze schodami jeszcze nie
    skończyłem...)

    na razie mam jakieś 200m na parterze, ale na wiosnę przybędzie ok 100
    na poddaszu nie przewiduję podłogówki wszędzie - tylko w łazienkach, ew
    korytarzach i kuchni

    > Może ktos z wlasnego doswiadczenia napisac jak to sie sprawuje?

    a bardzo dobrze... (nawet w sypialni mam ciepłą podłogę - taka fanaberia)
    nie mam na co narzekać

    > Chce przekonac do tego rozwiazania jedna niewiaste :) U mnie byloby to
    > dla domku 130m2, poddasze uzytkowe.

    jak będziesz robić i tak wylewki, to koszt "żaden"...
    możesz orurować sie i pod podłogówkę, i pod grzejniki...

    > Baaaardzo chetnie zobaczylbym na zywo taka instalacje w okresie grzewczym
    > (najlepiej w poludniowej PL) Ktos chetny?

    tu nie ma co oglądać...
    kocioł - mieszacz - rozdzielacz

    z kotłem na paliwo stałe, to musisz uwzględnić kwestie wymogów
    albo wszystko układ otwarty (tak mam teraz)
    albo separujesz sie przez wymienniki (tak będę miał za rok)

  • 7. Data: 2012-12-18 20:18:01
    Od: piechur <z...@g...pl>

    W dniu 2012-12-17 18:45, ex-Radarro pisze:
> [...]
    > Baaaardzo chetnie zobaczylbym na zywo taka instalacje w okresie grzewczym
    (najlepiej w poludniowej PL) Ktos chetny?

    Ja mam podłogówkę prawie wszędzie (w spiżarni, kotłowni i pod schodami
    nie mam).
    U mnie jest rozwiązanie z wymiennikiem ciepła. Taki nieduży jak kartka
    A4 a grubości z 5-7cm. Za wymiennikiem mam dwa obwody jeden na grzejniki
    (grzejniki w łazienkach ale nie używam) drugi na podłogówkę. W obiegu
    podłogówki jest zawór trójdrożny termostatyczny który steruje
    temperaturą wody jaką wpuszczam w podłogę. Jak byś chciał zobaczyć to
    zapraszam do woj. Podlaskiego w okolice Suraża ;).

  • 8. Data: 2012-12-19 08:13:39
    Od: rrr <r...@r...poczta.onet.pl>

    Użytkownik piechur napisał:

> [...]
    > temperaturą wody jaką wpuszczam w podłogę. Jak byś chciał zobaczyć to
    > zapraszam do woj. Podlaskiego w okolice Suraża ;).

    Mam takie samo rozwiązanie, ale grzejników używam. Za niewielką opłatą
    mogę od nich odwodzić zachwalając zalety samej podłogówki :) w sumie to
    mogę zrobić za darmo, bo teraz nie robiłbym kalaforów, poza 1 dużym w
    łazience. Ale czy wtedy dla 1 obwodu opłacałoby się robić hocki klocki.

    woj. świętokrzyskie.

    pozdrawiam
    rafał

  • 9. Data: 2012-12-19 08:19:19
    Od: e...@g...com

    Witka,
    Odpowiem zbiorczo wszystkim:
    PODLOGOWKA
    - plan instalacji jest taki: osobny maly obieg na 2 kalafiory dla pomieszczen
    uzytkowych w piwnicy. Na parterze i pietrze podlogowka po calosci + 2 drabinki w
    lazienkach. Lacznie po podlodze koło 120 metrow kw. podlogowki.
    - zebym dobrze zrozumial ten uklad: albo jest zastosowany bufor, albo zawor 4d +
    sterownik pogodowy? Czy to są alternatywne zastosowania, czy to idzie razem?
    - chce zeby kobieta to zobaczyla na zywo i uwierzyla, ze da sie zastosowac podlogowke
    jako glowne zrodlo CO - bez kalafiorow. Na razie nie wierzy, ze podloga o temp
    (strzelam) 35 stopni jest w stanie ogrzac chalupe do 21 stopni. Taki model niestety:
    nie zobaczy, nie uwierzy :)

    - pytanie: czy w okresie najwiekszych mrozow (u mnie powiedzmy -10, -15 przez kilka
    dni) takie ogrzewanie caly czas wyrabia i jest w stanie zapewnic 21 stopni? Czy moze
    jednak w najwieksze mrozy MUSOWO trzeba odpalic np kominek?

    - Mieszkam kolo Gliwic na Śląsku, naprawde chetnie zobaczylbym to u kogos na zywym
    organizmie domowym + pogadal o calym systemie :)

    MURLATA
    - chyba rzeczywiscie najpierw zaloze styro na sciane do deskowania i potem wypelnie
    od srodka welna. Sounds good :)

    SERWER
    - czy na news.aior.org mozna pisac prosto ze strony? Czy trzeba skonfigurowac program
    poczty? w FAQu na aioe tego nie widzialem. Sorry, ale lama w tym temacie jestem...
    Pomozecie?

  • 10. Data: 2012-12-19 10:12:33
    Od: rrr <r...@r...poczta.onet.pl>

    Użytkownik e...@g...com napisał:
> [...]
    uzytkowych w piwnicy. Na parterze i pietrze podlogowka po calosci + 2 drabinki
    NIepopularn ale drabinki w łazience zrobił bym na normalnym obiegu tak
    jak 2 kalafiory dla pomieszczeń użytkowych.
> [...]
    dni) takie ogrzewanie caly czas wyrabia i jest w stanie zapewnic 21 stopni? Czy moze
    jednak w najwieksze mrozy MUSOWO trzeba odpalic np kominek?

    Nie mam kominka, jest 21, 22 stopnie. Po prostu trzeba zaprojektować
    pętle i dorzucać do kotła. Wtedy da radę.
    > - Mieszkam kolo Gliwic na Śląsku, naprawde chetnie zobaczylbym to u kogos na zywym
    organizmie domowym + pogadal o calym systemie :)
    Ja pod Kielcami.

    pozdrawiam
    rafał