  • 1. Data: 2012-12-15 16:01:39
    Temat: Ile ciepła ucieka przez strop ocieplony 5cm styro ?
    Od: w...@g...com

    Witam.

    Krótkie pytanie - o ile procent wg waszych szacunków może uciekać więcej ciepła w
    domu z niewykończonym poddaszem (inwestycja na przyszły rok) w stosunku do
    ocieplonego poddasza (ok 30cm welny) ? W tej chwili dół wykończony, zamieszkany, góra
    niewykończona, 5cm styropianu między stropem (beton), a wylewką.

    Oczywiście za 2 lata sam sobie odpowiem na to pytanie, gdy porównam zużycie :)

    Czy mogę w przyblizeniu sobie założyć, że na grzanie będzie kosztowało tyle samo?

    pzdr
    Bogdan

  • 2. Data: 2012-12-15 22:17:11
    Od: kto_masz <k...@o...pl>

    Chyba niezbyt dużo.
    Miałem podobną sytuację, przez pierwszą zimę grzałem normalnie parter
    (do ~21st) i miałem nadzieję, że to uciekające ciepło z parteru na
    piętrze utrzyma temperaturę dodatnią (cała instalacja pozostała
    nawodniona), niestety się przeliczyłem i w największe zimowe mrozy
    (-15-20st) na piętrze trzeba było awaryjnie przepalać w kozie, aby
    temperatura nie spadała poniżej zera.
    U mnie pomiędzy parterem a piętrem są 4cm styropianu.

    pozdr
    Tomek

  • 3. Data: 2012-12-16 15:26:43
    Od: s...@g...com

    Około 30% +-10%
    Wez sobie sciagnij kisan ozc i sobie zamodeluj taka przegrode. U mnie wyszlo ze przez
    sufit (20 cm zelbet 130m2) ucieka tyle samo co przez sciany (jakies 180m2 sciana
    ceglano kamienna 50cm).

    Ocieplanie zwyklego stropu styropianiem od góry było bardzo proste i skuteczne. U
    ciebie bedzie trudniej bo to welna w skosach.

  • 4. Data: 2012-12-16 20:47:44

    W dniu 2012-12-15 16:01, w...@g...com pisze:
> [...]
    >
    > Czy mogę w przyblizeniu sobie założyć, że na grzanie będzie kosztowało tyle samo?

    To jest raczej inne pytanie.

    1. Ilość ciepła uciekającego z parteru na poddasze zależy od tego jaka
    jest różnica temperatur parter-poddasze.

    2. Utrzymanie dodatniej temperatury w nieocieplonym poddaszu może cię
    sporo kosztować.

    M.