  • 1. Data: 2012-12-13 14:02:44
    Temat: Rekonstrukcja, dekonstrukcja -- a co to w sumie za różnica?
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Polski... no, może nie hydraulik, ale...

    http://www.fronda.pl/a/francja-przez-pomylke-zburzyl
    i-zabytkowy-palac-zrobila-to-polska-firma-budowlana,
    24263.html

    "Francuska i angielska prasa rozpisuje się o wszczęciu przez lokalne
    władze dochodzenia
    w sprawie pomyłkowego wyburzenia pałacu z XVIII wieku w Yvrac, niedaleko
    Bordeaux.
    [...] Jak podawały wcześniej lokalne media, firma budowlana źle
    zrozumiała plany.
    Robotnicy mieli jedynie wyburzyć mniejszy budynek na terenie
    posiadłości, ale to
    właśnie on stoi nadal, natomiast pałac zburzono w zeszłym miesiącu. Według
    doniesień medialnych, zrobiła to... polska firma budowlana."

    Nie wiem, jak Wy, ale ja pozostawiając "fachowców" w domu
    chciałbym mieć rozsądną pewność, że będę miał gdzie wrócić... :-D

    Pozdrawiam, Piotr

  • 2. Data: 2012-12-13 14:37:18
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Pamiętam w Wiedniu krążyła historyjka o polakach którzy wystawali codziennie
    pod tamtejszym urzędem pracy oczekując na podłapanie jakiejś fuchy.
    Przyjeżdżali austriaccy budowlańcy i rolnicy i wybierali pracowników na
    jedno czasem kilkudniowe zajęcia.
    A to wynieść fortepian, pomóc w przeprowadzce a czasem na roli lub budowie.
    Często kończyło się to nawet zatrudnieniem na stałe.
    Sam zresztą w czasach PRLu miałem okazję stać tam ze dwa razy. Zmarzłem
    okrutnie i tak moja nadzieja na podłapanie tam pracy się wyczerpała.

    Jak przyjeżdżał potencjalny pracodawca i pytał kto jest malarzem to wszyscy
    podnosili ręce i byli malarzami, jak potrzebował do elektryki to wszyscy
    byli elektrykami itd. itd.
    A teraz anegdota która jest jeszcze bardziej zabawna. Przyjechał Bauer i
    potrzebował kogoś do pomocy w sadzie. Oczywiście wszyscy ręka w górę.
    Wybrał parę osób i pojechali.
    Na miejscu dał narzędzia i wyjaśnił że mają poprzycinać gałęzie.
    Gdy wrócił po południu, pierwsze co zrobił to pobiegł do domu po flintę.
    Okazało się że robotnicy nie poprzycinali lecz powycinali wszystko w pień.

    Teraz sytuacja jaką miałem osobiście zobaczyć.
    W remontowanej pewnej knajpie przychodzi Bauleiter i tłumaczy coś polskiemu
    fliziarzowi.
    Fliziarz na każde zdanie Bauleiter'a odpowiada "ja ja verstehen", ale z
    czasem zaczyna mówić "nix verstehen" Z biegiem rozmowy okazuje się że
    ciągle powtarza już tylko "nix verstejen" a ja widzę jak Bauleiter
    czerwienieje powoli.
    W końcu Bauleiter nie wytrzymuje i mówi "Du bist ein depp"
    A fliziarz odpowiada " ja ja verstehen"
    Bauleiter wkurzony na maksa krzyczy "gófno verstehen" "kurfa verstehen"

    Marek

  • 3. Data: 2012-12-13 15:13:22
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "Piotr Wyderski" <p...@n...mil> wrote in message
    > Polski... no, może nie hydraulik, ale...
    >
    > http://www.fronda.pl/a/francja-przez-pomylke-zburzyl
    i-zabytkowy-palac-zrobila-to-polska-firma-budowlana,
    24263.html

    Przecież to celowo :-) Widać od razu :-)
    Chciał odbudować w nowoczesny sposób zamiast z rupieciem się męczyć.
    Ogladałem kiedyś działkę, przed własną budową, i na niej stał taki do połowy
    rozwalony ceglany budynek. Podobno zabytek, w jednej z dzielnic Gdyni.
    Masakra. Oczywiście nikt nie zezwoli na pozbycie się i tak chyba stoi do
    dzisiaj. 8 lat temu oglądałem działkę.
    Zamiast ewentualnie zostawić kilka domów ścisłych starówek, to niebawem z
    blokowisk porobią skanseny.

  • 4. Data: 2012-12-13 15:21:00
    Od: "mcs" <...@...pl>

    > A fliziarz odpowiada " ja ja verstehen"
    > Bauleiter wkurzony na maksa krzyczy "gófno verstehen" "kurfa verstehen"

    A może rozmowa z firmą która wyburzyła ten pałacyk wyglądała właśnie tak:

    - Nu, rebiata, paniali szto rozpizdzic ;-) ??? A jakby co, to merowi
    mówicie, że nawet po polsku słabo rozumiecie...
    - No jak nie jak tak. Ale my odbudowujemy i jest dla nas działka z
    ubezpieczenia.

    ;-)

    mcs

  • 5. Data: 2012-12-13 16:39:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 13 grudnia 2012 15:13:22 UTC+1 użytkownik kiki napisał:
    > Przecież to celowo :-) Widać od razu :-)
    Tak samo od razu pomyślałem
    Teraz postawi co tam bedzie chcial a nie rozpadajacy zabytek;)