  • 1. Data: 2012-12-10 21:38:54
    Temat: Ogrzewanie peletem
    Od: ".:Artur:." <a...@n...spamuj.pl>

    Czesc
    Macie jakies doswiadczenia z peletem jak to grzeje w stosunku do
    ekogroszku??
    pomiajam to ze jest "czysto".
    Jaki pelet jak grzeje lepiej debowy, sosnowy, z drzew lisciastych??
    --
    .:Artur:.

  • 2. Data: 2012-12-11 08:42:57
    Temat: Re: Ogrzewanie peletem
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-12-10 21:38, .:Artur:. pisze:
> [...]
    > ekogroszku??
    > pomiajam to ze jest "czysto".
    > Jaki pelet jak grzeje lepiej debowy, sosnowy, z drzew lisciastych??
    Zapytałeś w stylu "jaki alkohol najlepiej wypić?"
    Pelet peletowi nierówny. Jeden ma wyższą kaloryczność, inny niższą,
    jeden spala się szybko inny wolniej. Nie jest to jakiś produkt
    standaryzowany i nawet mogą być rożnice pomiędzy partiami od tego samego
    producenta.
    Jacek

  • 3. Data: 2012-12-11 10:39:29
    Od: adam <a...@w...pl>

    > Zapytałeś w stylu "jaki alkohol najlepiej wypić?"

    A poza tym w sieci są wszelkie tabele kaloryczności, można sobie samemu
    odpowiedzieć na pytanie.

  • 4. Data: 2012-12-11 11:13:43
    Od: "Henryem" <f...@w...pl>

    ..choćby tu: http://www.forum.pellets.com.pl/

  • 5. Data: 2012-12-11 11:49:05
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > spala się szybko inny wolniej. Nie jest to jakiś produkt standaryzowany i
    > nawet mogą być rożnice pomiędzy partiami od tego samego producenta.

    Cos mi sie wydaje, ze to Ty odpowiadasz jaki alkohol najlepiej wypic.
    Czlowiek przeciez pyta o doswiadczenia tych co sie znaja.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2012-12-11 12:37:57
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "adam" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A poza tym w sieci są wszelkie tabele kaloryczności, można sobie samemu
    > odpowiedzieć na pytanie.

    Jak na kazde inne tutaj zadane.

  • 7. Data: 2012-12-11 14:11:45
    Od: wolim <n...@p...tu>

> [...]
    > ekogroszku??
    > pomiajam to ze jest "czysto".
    > Jaki pelet jak grzeje lepiej debowy, sosnowy, z drzew lisciastych??

    Nie grzałem peletem, ale nie potrafię sobie wyobrazić, żeby to było
    bardziej opłacalne, niż grzanie ekogroszkiem. Kosztują mniej więcej tyle
    samo za tonę, a kaloryczność węgla jest zdecydowanie większa niż
    jakiegokolwiek drewna.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 8. Data: 2012-12-11 14:56:01
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@p...tu> napisał w wiadomości

> [...]
    > bardziej opłacalne, niż grzanie ekogroszkiem. Kosztują mniej więcej tyle
    > samo za tonę, a kaloryczność węgla jest zdecydowanie większa niż

    Plus fakt że z peletai to różnie bywa. Potrafią wydzielić na retorcie sporo
    syfu i wejście zaklajstrować tak że zrywa na ślimaku śrubę zabezpieczającą.

    Marek

  • 9. Data: 2012-12-11 14:56:06
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    wolim wrote:
> [...]
    > bardziej opłacalne, niż grzanie ekogroszkiem. Kosztują mniej więcej
    > tyle samo za tonę, a kaloryczność węgla jest zdecydowanie większa niż

    pelety przynajmnei są ekologicznym paliwem, w przeciwieństwie do
    smieciogroszku ;-)

  • 10. Data: 2012-12-11 15:43:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 grudnia 2012 14:56:06 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:
    > pelety przynajmnei są ekologicznym paliwem, ,
    Taki pewny tego jestes? Czyms te trociny sa sklejane przecież.
    Azbest też kiedyś stosowano na elewacje i wodociagi;)

    >w przeciwieństwie do smieciogroszku ;-)

    Tu zgoda. Jakies 800metrów od mojego domu jest niewielka hurtownia. Latem widziałem
    jak własciciel kupił ze 25 ton "ekogroszku" Nie wiem co to za świństwoi było ale
    często z komina leci na okolice strasznie śmierdzacy "czadem" dym. Jeśli to jest
    EKOgroszek (eko-ekologia) to dziękuje;)