  • 1. Data: 2012-12-10 12:12:12
    Temat: Śmieci ile u kogo zapowiedziano
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Założyłem nowy wątek aby każdy w nim opisał ile płaci obecnie i jak gmina
    chce wyliczyć po nowemu.

    Segreguję śmieci i są one odbierane spod domu co miesiąc. Za każdym razem
    dostaję nowe opisane worki plastikowe na szkło, papier, plastik. Metale
    raz na pół roku wywożę sam na złomowisko. Wielkogabarytowe śmieci odbierane
    są raz do roku.
    Mam podpisaną umowę na wywóz jednego kubła 120l miesięcznie który wystarcza
    w zupełności na pozostałe śmieci niesegregowalne. Obecnie płacę za to
    niecałe 13zł netto na miesiąc. Kubeł dostałem w ramach umowy, za darmo.
    Jest własnością firmy wywożącej śmieci.Czasem gdy zdaży się że śmieci jest
    nieco więcej, bo remont albo rodzina, stawiałem obok kubła worek za który
    śmieciarze wystawiali mi ekstra fakturę na około 6zł. Ostatnio coraz
    częściej odpadki roślinne, skorupki jajek nie wrzucam do kosza lecz na
    pryzmę z kompostem co powoduje że śmieci jest jeszcze mniej.

    Napotrzeby nowej ustawy o odpadach urzędnicy oparli się o jakieś wyliczenia
    Toruńskiej firmy konsultingowej i chcą aby w każdym gospodarstwie stały dwa
    kubły oprózniane dwa razy w miesiącu i chcą za to 3,67zł * ilość osób *
    średnie miesięczne zużycie wody.
    W moim przypadku oznacza to 3,67 * 4 * 5 = 58,72zł Coś przebaknięto
    cichaczem że kubły każdy ma sobie kupowac sam. Założę się tylko kobły firmy
    x będa uznawane za te właściwe i dlatego będa też odpowiednio właściwie
    kosztować.
    Jak widać w moim przypadku wzrost opłat o 82% a jeden kubeł będzie stał u
    mnie ciągle pusty. Uważam że to jest złodziejstwo i podciągnięte powinno
    być jako wymuszenie haraczu.

    Marek

  • 2. Data: 2012-12-10 12:25:33
    Temat: Re: Śmieci ile u kogo zapowiedziano
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > W moim przypadku oznacza to 3,67 * 4 * 5 = 58,72zł Jak widać w moim
    > przypadku wzrost opłat o 82%

    Coś mi się źle powklejało.
    Oczywiście 3,67 * 4 * 5 = 73,4
    Czyli wzrost o 564%

    Marek

  • 3. Data: 2012-12-10 12:27:01
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > Segreguję śmieci i są one odbierane spod domu co miesiąc. Za każdym razem

    niemal tak samo jak u mnie. tyle ze wioska.

> [...]
    > gospodarstwie stały dwa kubły oprózniane dwa razy w miesiącu i chcą za to
    > 3,67zł * ilość osób * średnie miesięczne zużycie wody.

    nie ma pojecia jak to bedzie. ale u nas wojt jest na wyciagniecie piesci
    wiec sprawa nieco inaczej wyglada

> [...]
    > mnie ciągle pusty. Uważam że to jest złodziejstwo i podciągnięte powinno

    wszystkie podatki to wymuszenie haraczu.
    panstwo jest od 4 glownych rzeczy:
    - wojsko +granice
    -policja
    - szeroko pojete prawo
    - URZAD ANTYMONOPOLOWY.
    rachuki za paliwo i prad,m takze u kolegow lewakow - kolegow naszych lewakow
    w niemczech - obejrzyj co sie tam stalo po 'uwolnieniu' cen pradu - niech
    sluza za wytlumaczenie dlaczego ostatnie wielkimi literami.
    moje poglady sa dziwne, kretynskie i wogole, nie chce zusu srusu i hujusu a
    takze szkol publicznych /dzieci mam/ i tego typu gowien. w zamian za to CHCE
    MOJE kurwa!! pieniadze spowrotem!!!
    takze publiczne zdrowie nie jest mi potrzebne jesli panstwo zapewni
    konkurencje na polu szpitali i ubezpieczycieli - o patrz to wielkimi
    literami.
    no ale ja debil bo ja truskawki cukrem.....

  • 4. Data: 2012-12-10 12:28:07
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Czesc ;-)

> [...]
    > chcą aby w każdym gospodarstwie stały dwa kubły oprózniane dwa razy w
    > miesiącu i chcą za to 3,67zł * ilość osób * średnie miesięczne zużycie

    Napisz ze cos pomyliles,
    co ma srednie miesieczne zuzycie
    wody do ilosci smieci ???????

    Ja mysle ze te chore pomysly trzeba tepic
    od zarodka, i pewno sa to na to sposoby.

    Oczywiscie zawsze mozna isc do sądu to jest
    z paragrafu:
    Art. 286 ustanawia odpowiedzialność karną za przestępstwo oszustwa.
    Polega ono na doprowadzeniu innej osoby do niekorzystnego rozporządzenia
    mieniem
    własnym lub cudzym poprzez wprowadzenie w błąd, wyzyskanie błędu lub
    niezdolności
    należytego pojmowania przedsiębranego działania.
    Celem działania sprawcy jest dążenie do osiągnięcia korzyści majątkowe
    Żeby zostać uznanym winnym przestępstwa oszustwa muszą być spełnione łącznie
    następujące przesłanki:
    1. umyślność w działaniu!
    2. działanie w celu osiągnięcia korzyści majątkowej
    3. doprowadzenie innej osoby do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub
    cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia
    jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania
    przedsiębranego działania.

    Wszystkie te warunki zostaną spelnione, mozna wiec bedzie
    burmistrza/prezydenta miasta
    oskarzyc i zadac zadoscuczynienia.

    pozdrawiam
    Adams

  • 5. Data: 2012-12-10 12:41:00
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Adams" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Napisz ze cos pomyliles,
    > co ma srednie miesieczne zuzycie
    > wody do ilosci smieci ???????

    Ano właśnie tak u nas chcą radni to liczyć. To niby pretekst aby przy okazji
    mieszkańcy oszczędzali wodę.
    Oni sobie tam w Toruniu policzyli że średnio miesięcznie na osobę przypada
    3m3 wody. U mnie jest to 5m3. Jak odejmę podlewanie trawnika i mycie
    samochodu to zejdę do około 3,3m3/osobę.

    Marek

  • 6. Data: 2012-12-10 12:46:01
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    http://www.sadeczanin.info/gospodarka,6/nowy-sacz-op
    laty-za-smieci-wzrosna-o-30-procent,41379#.UMXLLuT3h
    WI

  • 7. Data: 2012-12-10 13:03:07
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Adams" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Czesc ;-)

    > Napisz ze cos pomyliles,
    > co ma srednie miesieczne zuzycie
    > wody do ilosci smieci ???????

    Ustawa pozwala liczyc wg zuzycia wody (chodzi o to by wyeliminowac
    cwaniaczkowanie z niemeldowaniem), ale wtedy chyba nie mozna mnozyc razy
    liczbe osob.

  • 8. Data: 2012-12-10 13:04:40
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 grudnia 2012 12:12:12 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:
    > Założyłem nowy wątek aby każdy w nim opisał ile płaci obecnie i jak gmina
    >
    > chce wyliczyć po nowemu.

    Aktualnie płacę MPO ~65zł za 240l dwa razy na miesiąc plus worek na śmieci
    segregowane.
    Zwykle wystarcza, ale czasem jest problem, wtedy pojedyncze wezwanie kosztuje ~30pln.
    Z mojej ulicy co najmniej 3 różne firmy odbierają odpady, o ile wiem różnice w cenach
    nie są duże (oczywiście MPO jest najdroższe, ale ma inne zalety).

    Po elektrośmieci wielkogabarytowe gmina przysyła transport (aktualnie jest to
    bezpłatne).

  • 9. Data: 2012-12-10 13:06:21
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisał|:
    > http://www.sadeczanin.info/gospodarka,6/nowy-sacz-op
    laty-za-smieci-wzrosna-o-30-procent,41379#.UMXLLuT3h
    WI

    No to masz pole do popisu, czyli wykaz sie odwagą nie tylko na forum :D

    pozdrawiam
    Adams

  • 10. Data: 2012-12-10 13:15:28
    Od: Art <i...@I...Ili>

    W dniu 2012-12-10 12:41, 4CX250 pisze:
> [...]
    > przypada 3m3 wody. U mnie jest to 5m3. Jak odejmę podlewanie trawnika
    > i mycie samochodu to zejdę do około 3,3m3/osobę.

    I tym sposobem woda stanie się luksusem :-)
    By żyło się lepiej rząd przekazał gospodarkę odpadami samorządom, a te
    jak można łatwo przewidzieć chętnie sięgają ludziom do kieszeni pod byle
    pretekstem. Wszystkie lokalne podatki np. od nieruchomości czy od
    środków transportu idą w góre co roku dużo wyżej niż inflacja. Teraz
    dojdą jeszcze wyższe opłaty za wywóz śmieci, aaaa i jeszcze chodzą im
    pomysły opodatkowania wody odprowadzanej do kanalizacji deszczowej.
    Co do zużycia wody - ja mam zakopany zbiornik typu Mauser o pojemności
    ponad 1000 litrów i bardzo sobie chwalę ten sposób pozyskiwania
    deszczówki. Praktycznie po każdym średnim deszczu zbiornik mam pełny
    więc do mycia samochodów i podlewania spokojnie wystarcza, a często też
    opróżniam zbiornik do kanalizacji aby żaby nie zalęgły się w tym
    środowisku. Przy okazji jakiegoś remontu podobny zbiornik zainstaluje
    tak z metr nad gruntem aby grawitacyjnie można korzystać z wody. Nie
    muszę chyba pisać jak fajnie myje się autko taką wodą? Nie trzeba
    wycierać bo i tak nie zostanie nawet plamka na karoserii.