  • 1. Data: 2012-12-17 18:28:53
    Temat: piec viessmann
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    witam!
    zna się tu może Ktoś na piecach gazowych Viessmana?

    sprawa jest taka, zakupiono piec gazowy, włączono
    uruchomiono i działał, następnie do tego pieca dołączono czujnik temperatury
    zewnętrznej, ale po dołączeniu piec zaczął wyłączać pompkę, to znczy włączał
    się grzał, wyłączał i po jakimś czasie wyłączał pompkę (wcześniej pompka
    chodziła non stop)... no to przestawiono w automatyce jedną zworkę dzięki
    której ustawiono, że pompka się nie wyłącza...

    ale...

    pojawił się problem, piec ogólnie działa, ale co kilka minut włącza się
    samoczynnie tak na kilka sekund po czym się wyłącza... nie wiem dokładnie
    jak przebiega cykl, ale z relacji wiadom, że piec co jakiś czas włącza się
    na kilka sekund po czym się wyłącza...

    ki diabeł?

  • 2. Data: 2012-12-17 21:43:50
    Temat: Re: piec viessmann
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

  • 3. Data: 2012-12-18 06:32:41
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    identyfikator: 20040501 wrote:
> [...]
    > dokładnie jak przebiega cykl, ale z relacji wiadom, że piec co jakiś
    > czas włącza się na kilka sekund po czym się wyłącza...

    a co na to instalator względnie serwisant?

  • 4. Data: 2012-12-22 21:25:20
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:kankoj$nsu$1@node2.news.atman.pl...
    > witam!
    > zna się tu może Ktoś na piecach gazowych Viessmana?

    Na piecach to nie, na kotłach - tak. ;-)

> [...]
    > jak przebiega cykl, ale z relacji wiadom, że piec co jakiś czas włącza się

    Ustalmy coś na początku: "piec" włącza się masz na myśli załącza się palnik?
    Jeżeli tak - to normalne, ale że palnik włącza się i wyłącza się co kilka
    sekund to znaczy, że jest źle ustawiony.
    Serwisant, który Ci to uruchamiał (no chyba, że to instalator, który nie ma
    pojęcia o kotłach), powinien kocioł wyregulować. A tak poza tym to nie
    podałeś nawet symbolu kotła, a Viessmanów to jest sporo. :D

  • 5. Data: 2012-12-23 20:43:36
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Jackare" <1...@t...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > podłączona pogodówka i pozostawione sterowanie całością za pomocą
    > temperatury wody w układzie, czyli tak jakby nie było żadnego sterownika

    Mi sie wydaje, ze podlaczona pogodowka wlasnie wymusza prace pompy non stop.
    Temp. wewnatrz to przeciez korelacja temp. zewnetrznej i temp. zasilania,
    wiec nic dziwnego, ze kociol mierzy temp. wody caly czas.

    Pozdro.. TK