  • 1. Data: 2012-12-22 19:41:16
    Temat: komin do kominka - odskraplacz ?
    Od: k...@g...com

    Witam
    Mam taki komin z krztaltek ceramicznych :
    http://naoku.com.pl/temp/komin.jpg
    Edukuje sie troche w temacie. Prosze oswieccie mnie
    Rozumiem ze te drzwiczki metalowe (zaklejone tymczasowo-remontowo) to wyczystka.
    Czy ten otwor na dole to odskraplacz ?
    Czy tez jest to otwor doprowadzenia swiezego powietrza z zewnatrz do kominka ?

    Chcialbym w tym miejscu postawic kominek wolnostojacy - mysle jak najlepiej bedzie to
    wykonac.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-12-22 22:42:50
    Temat: Re: komin do kominka - odskraplacz ?
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    ?

    Chcialbym w tym miejscu postawic kominek wolnostojacy - mysle jak najlepiej
    bedzie to wykonac.

    ---------------------

    Jesli w ten dolny otwór ma bezpośrednie połączenie z wylotem komina to
    raczej jest to odskraplacz. Dorowadzenie powietrza i przewod dymowy raczej
    nie moga byc tym samym.

    Patrzac na to zdjęcie rzuca sie w oczy bardzo niska wysokosc podlączenia
    kominka do komina, tym bardziej ze wydaje sie to byc pod kątem prostym. Czy
    to było robione pod jakiś konkretny model czy "tak wyszło"?

    pozdrawiam
    nacocito

  • 3. Data: 2012-12-22 23:58:30
    Od: k...@g...com

    > Jesli w ten dolny otwór ma bezpośrednie połączenie z wylotem komina to
    >
    > raczej jest to odskraplacz. Dorowadzenie powietrza i przewod dymowy raczej
    >
    > nie moga byc tym samym.

    Jesli chodzi o ten otwor na dole to nie ma bezposredniego dojscia "do srodka" komina.
    Jak wsadze tam reke to czuje zewnetrzne scianki rury kominowej i puste miejscei
    pomiedzy rura komina a sciankami pustaka, ale wejscia do srodka rury - nie ma.
    Myslalem ze moze "wokol" rury kominowej ciagnie swierze powietrze z gory przy okazji
    ogrzewajac sie od rury kominowej ale rozumiem ze takich rozwiazan sie nie stosuje ?
    Bo jesli nie skraplacz i nie doprowadzenie powietrza to po co to ?

    > Patrzac na to zdjęcie rzuca sie w oczy bardzo niska wysokosc podlączenia
    >
    > kominka do komina, tym bardziej ze wydaje sie to byc pod kątem prostym. Czy
    >
    > to było robione pod jakiś konkretny model czy "tak wyszło"?

    raczej "tak wyszlo" - srodek wylotu jest na 180cm od podlogi - tak jak pisalem bede
    chcial raczej wolnostojacy nieduzy kominek wiec chyba nie powinno to jakjos
    przeszkadzac ?

    Pozdrawiam i dzieki za odpowiedz

  • 4. Data: 2012-12-23 09:47:58
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Uzytkownik wrote:
> [...]
    > Edukuje sie troche w temacie. Prosze oswieccie mnie
    > Rozumiem ze te drzwiczki metalowe (zaklejone tymczasowo-remontowo) to
    tak
    > Czy ten otwor na dole to odskraplacz ?
    > Czy tez jest to otwor doprowadzenia swiezego powietrza z zewnatrz do
    > kominka ?

    a tego to my nei wiemy... tam powinna byc rurka...

    > Chcialbym w tym miejscu postawic kominek wolnostojacy - mysle jak
    > najlepiej bedzie to wykonac.

    znaczy piec kominkowy? istniej duza szansa ze nie ma on wejscia na
    powietrze zewnetrzne.

  • 5. Data: 2012-12-23 10:42:53
    Od: k...@g...com

    > a tego to my nei wiemy... tam powinna byc rurka...

    Rurki wlasnie nie ma. jest dziura z dojscia do przestrzeni pomiedzy rura komina a
    pustakami go zabudujacymi i to wszystko - zastanawiam sie co autor mial na mysli.
    Wydaje mi sie ze jest to albo wentylacja tej rury komina z zewnatrz albo moze dojscie
    swiezego powietrza - teoretycznie mialoby to sens bo rura komina dzialala by troche
    jak rekuperator i ogrzewala swieze powietrze oplywajace go wokol. Zaznaczam ze tylko
    glosno mysle i mozliwe ze gadam glupoty dlatego pytam praktykow czy cos takiego sie
    robi :)

    > znaczy piec kominkowy? istniej duza szansa ze nie ma on wejscia na
    >
    > powietrze zewnetrzne.

    Sa takie i takie. Konkretny model jeszcze nie wybrany i dlatego chcialem wiedziec czy
    brac tylko pod uwage te z dojsciem swiezego