  • Data: 2011-12-19 15:40:14
    Temat: Re: po co się buduje bloki
    Od: "mcs" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jackare" <1...@1...tralala.com> napisał w wiadomości
    news:jcnfrt$md0$1@node2.news.atman.pl...

    > Kamienica w której mam mieszkanie to wolnostojący budynek liczący 7
    > mieszkań. Wszystkie są wykupione a budynek stanowi samodzielną wspólnotę
    > mieszkaniową. Nie znam tu tych wszystkich przykrości o których piszesz
    > dlatego mieszka mi się bardzo dobrze. Płacimy jak wszyscy na utrzymanie
    > budynku - jakieś drobne kwoty miesięcznie. Chyba 50 zł od mieszkania.

    Ciekawe co powiesz, gdy któryś z sąsiadów sprzeda/wynajmie mieszkanie i
    trafi się łoś, który nie będzie płacił.

    > W tej cenie mam codzienne zamiatanie parteru klatki schodowej i podwórza,
    > dwa razy w tygodniu zamiatanie całej klatki, dwa razy w miesiącu mycie
    > klatki, raz na kwartał mycie okien na klatce. Raczej nie udałoby mi się to
    > za 50 zł miesięcznie we własnym domu.

    Czyli masz dodatkowe koszta, bo w mieszkaniu i tak myjesz okna i podłogę w
    korytarzu.
    No chyba, że za te 50 miesięcznie tez odśnieżają zimą.

    > Mała wspólnota. Uchwały muszą być podejmowane jednomyślnością głosów.
    > Remonty są wykonywane wtedy gdy są konieczne. Pełny wpływ na parametry
    > wyboru w zakresie ofert złożonych przez potencjalnych wykonawców.

    I podejmowaliście już jakąś decyzję o "poważniejszym" obciążeniu finansowym?

    > Jeżeli masz potrzebę sprawowania władzy na własnym terenie to oczywiście
    > nic tego nie zastąpi -

    Nie bardzo rozumiem o jakiej władzy mówisz. Ja po prostu chcę sam decydować,
    kiedy i na co wydaję swoje pieniądze.

    > Oczywiście nikogo nie przekonuję ani ni namawiam. Piszę o sobie i jest mi
    > tak dobrze co stanowi odpowiedź na zadane w tytule wątku pytanie "po co
    > buduje się bloki". Ano po to żeby zaspokoić potrzeby ludzi którzy chcą
    > mieszkać w bloku. Jedni chcą tego z wyboru, inni z braku możliwości
    > dokonania innego wyboru a jeszcze inni dlatego że osiągnęli wiek w którym
    > mieszkanie w domu jest kłopotliwe a mieskzanie w bloku komfortowe z ich
    > punktu widzenia.

    Właśnie. Piszesz, że jest Ci teraz dobrze. Ale gdy przeanalizujesz układ
    zależności we wpólnocie, to moim zdaniem jesteś w czarnej d...ziurze.
    Jak i ja i każdy, kto ma wykupione mieszkanie.

    mcs