  • 1. Data: 2011-12-16 21:37:29
    Temat: po co się buduje bloki
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Ostatnio pracuję na budowach i muszę wyłazić z ciepłej kaciapy
    co mnie już nieco irytuje. Pytam się więc fachowców z branży o co w tym
    wszystkim biega?

    Po co się obecnie buduje mieszkania i kto to kupi?

    bo:

    -umoczyło się kasę w teren i trzeba coś z tym zrobić (odzyskać)
    -tak sie doi roboli że przebitka warta jest ryzyka budowy do szuflady
    -gruby schudnie, chudy zdechnie ale i tak ktoś to kupi
    -najadą nas opaleni kibice, zakochają się w modrych oczach Polek i
    wydadzą ojrasy.

    eny ajdijas?

    --
    Piotr

  • 2. Data: 2011-12-17 05:37:39
    Temat: Re: po co się buduje bloki
    Od: "dorato" <b...@k...com>

    Użytkownik "PiteR" <
> [...]
    > -gruby schudnie, chudy zdechnie ale i tak ktoś to kupi
    > -najadą nas opaleni kibice, zakochają się w modrych oczach Polek i

    A ja mam pytanie w połowie związane z tematem, ale zadaje bo chyba
    przedmówca
    jest w temacie. Czy jeżeli czuje się że jest się takim dojonym robolem to:
    1. należy więcej pracować licząc że szef to doceni 2. Szukać lepszej roboty
    bo
    dochody nie zależą od wysiłku tylko od stanowiska?

  • 3. Data: 2011-12-17 10:21:13
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik dorato napisał:
    > 1. należy więcej pracować licząc że szef to doceni

    Ostatnio wyczytałem fajną sentencję:

    'Skoro aby dwa razy więcej zarabiać, trzeba dwa razy więcej pracować, to
    ja się pytam gdzie ten zysk???' :-)

    2. Szukać lepszej
    > roboty bo
    > dochody nie zależą od wysiłku tylko od stanowiska?

    No nie...
    Szukać raczej lepszego sposobu zarabiania :-), bo robota i zarabianie,
    to dwie różne rzeczy. Jak kto dużo 'robi', to nie ma czasu zarabiać kasy
    :-DDD - to też z jakiejś sentencji...

    pozdr
    Robert G.

  • 4. Data: 2011-12-17 10:24:58
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    PiteR <e...@f...pl> napisał(a):

> [...]
    > -gruby schudnie, chudy zdechnie ale i tak ktoś to kupi
    > -najadą nas opaleni kibice, zakochają się w modrych oczach Polek i

    Każdy rząd chce budować kilka milionów mieszkań. Po co jak rynek mieszkaniowy
    jest zrównoważony? Czy to absurd? Nie. Kilka milionów mieszkań
    było w Polsce zbudowane w bardzo krótkim czasie. Wszystkie w tej samej
    technologii. W technologii były założenia odnośnie żywotności zbudowanych
    domów. Przyjdzie czas że zaczną się one wykruszać. Wszystkie w prawie tym
    samym czasie. Wszyscy o tym wiedzą ale tylko niektórzy zrobią na tym interes.

  • 5. Data: 2011-12-18 10:43:00
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    > Każdy rząd chce budować kilka milionów mieszkań. Po co jak rynek mieszkaniowy
    > jest zrównoważony? Czy to absurd?
    ja myślę że polacy powoli dojrzewają do mieszkania nie w blokach. powiem
    więcej - do mieszkania na wsi. Oczywiście że większości jest bliżej do
    dyskoteki niż do kościoła(niezależnie od wyznania bo to nie istotne),
    ale ja widzę taki delikatny, naprawdę delikatny tręd odsuwający pewną
    grupę społeczną od centr miast. Niestety dopiero jak Ci wychowają swoje
    dzieci na ogrodzonych podwórkach, w śród zieleni środowiska, w małych
    społecznościach gdzie w szkołach panuje większa dyscyplina, wtedy
    dopiero reszta to zauważy. Może się to zbiegnie z momentem rozpadania
    właśnie wybudowanych bloków?

    ToMasz

  • 6. Data: 2011-12-18 11:44:17
    Od: "dorato" <b...@k...com>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > społecznościach gdzie w szkołach panuje większa dyscyplina, wtedy dopiero
    > reszta to zauważy. Może się to zbiegnie z momentem rozpadania właśnie

    Budynki wielorodzinne podobnie jak komunikacja miejska mogą mieć pewne
    zalety pod warunkiem, że będą odpowiedniej jakości, ergonomiczne. Choćby
    dlatego, że dla wszystkich nie starczy miejsca na domek z ogródkiem.

  • 7. Data: 2011-12-18 16:56:12
    Od: scruffty <s...@z...pl>

    Dnia Sun, 18 Dec 2011 12:44:17 +0100, dorato napisał(a):

    > Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Witam,

    > Choćby
    > dlatego, że dla wszystkich nie starczy miejsca na domek z ogródkiem.

    Nie przytoczę źródła, bo to tyle co zapamiętałem, ale ktoś policzył, że
    stawiając dla każdego mieszkańca Ziemi "typowy" domek z ogródkiem jak na
    filmach rodem z USA plus infrastruktura dojazdowa zużylibyśmy powierzchnię
    odpowiadającą raptem stanowi Texas. Więc z tym miejscem jeszcze nie jest
    tak źle, gorzej, że nie każde da się wykorzystać.

    scruffty

    Aż sobie policzę, czy to prawda: Przyjmijmy typowy domek plus dojazd i inna
    infrastruktura (np. damy kawałek na szkołę, urząd itp.) to 100 arów. Texas
    to wg. wiki 696 241 km?, ludzi jest około 7 mld. Tak na oko widać, że
    dałoby się tych ludzi tam upchnąć.

  • 8. Data: 2011-12-18 18:32:18
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jeden domek na działce 1000 m2 ?
    Tysiąc domków na jeden kilometr kwadratowy?
    To w Polsce zmieściłoby się 312 milionów domków.
    Ale co byśmy jedli?
    Co na to Malthus??

  • 9. Data: 2011-12-18 19:04:03
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu niedziela, 18 grudnia 2011, 19:32:18 UTC+1 użytkownik _ąćęłńóśźż. napisał:
    > Jeden domek na działce 1000 m2 ?
    > Tysiąc domków na jeden kilometr kwadratowy?
    > To w Polsce zmieściłoby się 312 milionów domków.
    > Ale co byśmy jedli?

    To co by rosło na terenie obecnej Ukrainy, Litwy, Białorusi a i pewnie znaczna część
    Niemiec byłaby do wykorzystania.

    --
    ZZ@private

  • 10. Data: 2011-12-18 20:12:52
    Od: "dorato" <b...@k...com>

    Trochę to pocieszajace co napisałeś ale wezmy taka Warszawę. Gdyby
    zlikwidować bloki i dać ludziom domek z ogrodkiem to mam wrażenie ze do
    pracy w Warszawie dojezdzałoby się nie 1 godzinę a kilka.