  • 1. Data: 2011-12-16 17:18:56
    Temat: Jaki wkład kominkowy
    Od: "tomek" <t...@...pl>

    Witam,
    czy wkłady kominkowe z marketu w cenach ok. 1000-1500 to kiepski towar? ;)
    Przykładowo coś takiego:
    http://import.castorama.pl/produkt/wklady/wklad-komi
    nkowy-alba-908467/
    http://import.castorama.pl/produkt/wklady/wklad-komi
    nkowy-atina-901715/

    Z tym, że ten drugi ma takie kratki z przodu, że dużo ciepła by leciało na
    salon - nie wiem czy to dobrze czy źle. Ten Atina widziałem dziś po ~1300zł.
    Do ogrzania 140m2 domu, rozprowadziłbym ciepło na poddasze. Jednakże czy
    warto sobie takimi wkładami zawracać głowę?

    Przewidywana częstość palenia to powiedzmy maksymalnie 10 dni w miesiącu w
    celu zmniejszenia kosztów ogrzewania (po ok 16h/dobę).

    I jeszcze jedno ważne pytanie: czy można palić w takich wkładach bez
    obudowania ich? Bo chciałbym póki co dogrzewać dom (jeszcze nie zamieszkały)
    takim wkładem, który postawiłbym na bloczki betonowe ;) Nie powygina się to
    czy cuś?

  • 2. Data: 2011-12-16 19:40:16
    Temat: Re: Jaki wkład kominkowy
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Witam,
    > czy wkłady kominkowe z marketu w cenach ok. 1000-1500 to kiepski towar? ;)
    > Przykładowo coś takiego:http://import.castorama.pl/produkt/wklady/wk
    lad-kominkowy-alba-908467/http://import.castorama.pl
    /produkt/wklady/wklad-kominkowy-atina-901715/

    na stronie dystrybutora nie ma nawet tych modeli w ofercie, co dla
    mnie jest podejrzane... wyrób dla marketu: priorytet cena, nawet
    kosztem jakości...

    > Z tym, że ten drugi ma takie kratki z przodu, że dużo ciepła by leciało na
    > salon - nie wiem czy to dobrze czy źle.

    przez te kratki, to powietrze wlatuje do paleniska, a nie wylatuje na
    salon...
    generalnie braki, jakie widzę to głównie brak podłączenia dla
    powietrza z zewnątrz (bez tego będzie ci piździć zimnem po całej
    chałupie),
    summa summarum dołożyłbym jeszcze parę złotych i kupił niedrogi, a
    sprawdzony z kratki.pl

> [...]
    > takim wkładem, który postawiłbym na bloczki betonowe ;) Nie powygina się to

    można, ale zapomnij wtedy o rozprowadzeniu ciepła jakimś DGP, będzie
    gorąco głównie w salonie...
    a powyginać się może, jeśli źle wykonasz zabudowę...

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2011-12-19 07:43:42
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "tomek" <t...@...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > czy wkłady kominkowe z marketu w cenach ok. 1000-1500 to kiepski towar? ;)
> [...]

    Ważne pytanie. Czy masz albo planujesz doprowadzić powietrze z zewnątrz
    budynku do komory spalania?
    Nie każdy wkład daje taką możliwość podłączenia do powietrza z zewnątrz.
    Sprawdź też czy posiada tzw. deflektor. Wiele wkładów marketowych nie
    posiadają tego. Deflektor podwyższa sprawność zmniejszając temperaturę
    spalin a zwiększając temperaturę w komorze.

    Marek