  • 1. Data: 2011-12-15 19:51:51
    Temat: Jakiej mocy kocioł węglowy?
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    Witam

    Jakiej mocy kotły węglowe zasypowe (bez podajnika) powinienem brać pod
    uwagę do ogrzewania domu o powierzchni około 200m?
    Wliczony garaż oraz pomieszczenie nad garażem które będzie pełnić
    funkcję strychu/pokoju gospodarczego.
    Wspomniany strych/pokój może być ogrzewany słabiej a garaż praktycznie
    wcale choć grzejnik zamontowałem.
    Oczywiście dochodzi jeszcze CWU.

    W projekcie był kocioł gazowy o dosyć niskiej mocy - 16kW jednak nie
    sądzę aby piecem węglowym o takiej mocy dałoby się ogrzać ten dom.

    --
    M.

  • 2. Data: 2011-12-15 21:41:17
    Temat: Re: Jakiej mocy kocioł węglowy?
    Od: "Domator" <j...@g...pl>

    25 kw bedziesz miał zapas mocy i wszystko bedzie ok zwróć uwagę na duże
    drzwiczki zasypowe abyś mógł wrzucić duże kawałki drewna
    Pozdrawim

  • 3. Data: 2011-12-16 12:45:50
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOgazeta.pl>

    > 25 kw bedziesz miał zapas mocy i wszystko bedzie ok zwróć uwagę na duże
    > drzwiczki zasypowe abyś mógł wrzucić duże kawałki drewna
    > Pozdrawim

    to chyba przy starym nieocieplonym budynku z oknami co to są w nich szpary
    na palec
    w nowym budownictwie z dobrym ociepleniem przy 200 m2 wystarczy 12 kW i
    będzie działał prawie w swojej nominalnej mocy

    --=olo=--

  • 4. Data: 2011-12-16 12:48:23
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOgazeta.pl>

    Użytkownik "SkiMir" <p...@M...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > W projekcie był kocioł gazowy o dosyć niskiej mocy - 16kW jednak nie sądzę
    > aby piecem węglowym o takiej mocy dałoby się ogrzać ten dom.

    16 kW to mała moc? jeśli nowe budownictwo i dobra izolacja to spokojnie
    możesz możesz liczyć 60 W/m x 200 = 12 kW a i tak w dni około 0° będzie
    chodził na pół gwizdka

    --=olo=--

  • 5. Data: 2011-12-16 13:02:10
    Od: "jachoska" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > w nowym budownictwie z dobrym ociepleniem przy 200 m2 wystarczy 12 kW i
    > będzie działał prawie w swojej nominalnej mocy

    12kW to dość optymistycznie. Ale zgadzam się, że w normalnych warunkach 15kW
    powinno wystarczyć (CO + CWU).
    Ja mam dom nieco większy i kocioł na groszek z podajnikiem. Wybrałem 25kW
    nie ze względu na moc, tylko ze względu na sensowną pojemność zasobnika na
    paliwo.
    Teraz nie jestem pewiem, czy coś na tym wygrałem. Dopuszczam taką możliwość,
    że mój przewymiarowany kocioł pracuje z odpowiednio mniejszą sprawnością i
    per saldo mniejszy zasobnik kotła o mniejszej mocy również wystarczałby mi
    na 10-11 dni (w okrsie obecnej ciepłej końcówki jesieni).
    Pozdr.
    Krzysiek

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 6716
    (20111216) __________

  • 6. Data: 2011-12-16 14:37:22
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOgazeta.pl>

    (...)
    > 12kW to dość optymistycznie. Ale zgadzam się, że w normalnych warunkach
    > 15kW powinno wystarczyć (CO + CWU).

    jakie optymistycznie? przy obecnych technologiach i prawidłowym wykonaniu
    izolacji 60 W to i nadmiarowo

> [...]
    > wystarczałby mi na 10-11 dni (w okrsie obecnej ciepłej końcówki jesieni).

    przewymiarowany nigdy nie pracuje w optymalnych warunkach więc zawsze masz
    straty

    --=olo=--

  • 7. Data: 2011-12-16 16:27:10
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Nie daj się nabrać na za duży kocioł.
    Sprzedawca zawsze doradza większy, bo jest po prostu droższy.
    Jak weźmiesz za duży to będzie "zarastał" sadzą, czy smołą, będzie
    pracować z niską sprawnością i wogóle będą problemy. Weź 12 albo 16 kW.
    Jacek

  • 8. Data: 2011-12-16 19:57:26
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    OK

    A co byście powiedzieli o wyborze kotła pod względem konstrukcyjnym
    (ewentualnie producent).
    Z jednej strony zastanawiałem się nad Zębcem SWK - znany producent,
    części zamiennie.
    Z drugiej strony znalazłem na allegro ofertę SAD CO - robią z czopuchem
    na bok co bardzo ułatwiłoby mi zagospodarowanie miejsca w małej kotłowni.
    Zębiec - konstrukcja z płomieniówkami, klasyczny rusz żeliwny.
    SAD - długi kanał dymowy, ruszt wodny.

    --
    M.

  • 9. Data: 2011-12-16 21:30:08
    Od: "Domator" <j...@g...pl>

    Z jednej strony zastanawiałem się nad Zębcem SWK - znany producent,
    części zamiennie.
    zębiec naprawdę robi bardzo dobre i trwałe piece ale akurat ten model swk
    jest bardzo nieudany ze wzgledu na rodzaj blachy zasuwanej po załadowaniu
    kotła najpierw go obejrzyj blach ta niesamowicie utrudnia załadunek opału
    polecam ci serię kwk weź 20 kw i bedziesz zadowolony w wypadku zwykłych
    piecy przewymiarowanie nie zaszkodzi
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2011-12-19 08:01:31
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "SkiMir" <p...@M...onet.pl> napisał w wiadomości
    Witam

    > Jakiej mocy kotły węglowe zasypowe (bez podajnika)
    [...]
    > W projekcie był kocioł gazowy o dosyć niskiej mocy - 16kW jednak nie sądzę
    > aby piecem węglowym o takiej mocy dałoby się ogrzać ten dom.

    Jakie masz ogrzewanie, ile wody jest do ogrzania, jaki zbiornik CWU ?
    Piec gazowy 16kW wystarczy.
    Piec weglowy o podobnej mocy przy zastosowaniu wymiennika ciepla (jak i
    bez niego) rowniez wystarczy.
    Osobiscie mam za duzy piec - choc jak pisalem pale od zawsze - to dalem
    sie nabrac handlowcom ;-)
    IMHO, w dzisiejszych instalacjach nie mozna dobierac mocy pieca
    do pow w m2 ale do ilosci wody jaka potrzeba podgrzac.
    Owszem przy starszych instalacjach przewymiarowany piec CO moze
    sie sprawdzic, ale w nowych gdzie tej wody jest duzo mniej
    niz w zbiorniku 140L CWU za duzy piec zasypowy to bedzie spory
    problem.

    pozdrawiam
    Adams