    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: podgrzewanie podłogowe w całym domu
    Date: Fri, 27 Aug 2010 12:44:54 +0200

    Dnia 26-08-2010 o 12:21:13 RD <r...@g...com1> napisał(a):

    > Witajcie,
    >
    > Jest dom, stary, drewniany. Obecnie poddawany licznym przebudowom -
    > "przestawiane" ściany, nowa stolarka, podłoga, przebudowa
    > komina/pieca/ogrzewania.
    Po 1. musisz wziąć fachowca który policzy ci straty ciepła.
    po 2. w zależności od 1 policzy czy wystarczy sam podłogówka czy będą
    potrzebne dodatkowe grezjniki, i ty sie musisz zdecydować czy ci taki
    układ pasuje. Np w łazienkach i dak daje się dodatkowe grzejniki
    aby było na czym ręcznik wysuszyć.
    po 3. Źródło zasilania, kominek jest taki sobie, bo aby ogrzać podłogówkę
    trzeba w nim palić prawie na okrągło, mam tak to wiem, problemem jest to
    że w pomieszczeniu gdzie jest kominek robi się gorąco a reszta zimna, bo
    kominek nie tylko grzeje wodę ale też "świeci" promieniowaniem które
    grzeje wszystko w koło. Czyli i tak potrzebujesz jeszcze piec, najlepiej
    bezobsługowy.

    > Jest też pomysł na ogrzewanie podłogowe (z pieca z płaszczem wodnym?)
    > w domu (na parterze). Czytałem o ewentualnych minusach tego rozwiązania
    > - problemy zdrowotne (? alergicy, osoby mające problemy ze stawami?)
    bzdury, jest dokłądnie odwrotnie dla alergików, to grzejniki
    robią konwekcję i podnoszą kurz, w podłogówce tego nie ma, no chyba że
    źle policzona i podłoga przegrzana.

    > - brak możliwości regulowania ogrzewania (albo wszystko nagrzewamy i
    > długo wychładzamy, albo nie)
    Na pewno się dłużej nagrzewa, ale za to mamy stabilną temp bo i też powoli
    stygnie, ja np nie mam sterownika i ręcznie włączam piec, to przy silnych
    mrozach
    ubiegłej zimy na noc wyłączałem piec i do rana temp spadała mi o 0.5 st.

    > - wyższy koszt od ogrzewania opartego o rury miedziane/stalowe i
    > kaloryfery
    A kto ci każe robić w stali czy miedzi, całość można zrobić w PEX-ie
    tańszy i wytrzymały, łączników dużo mniej potrezeba.

    > - duże różnice temperatur zewnątrz-wewnątrz

    Przy grzejnikach większe, ale co to za argument?

    > Czy możecie napisać coś na temat tych minusów? Przede wszystkim, czy
    > są prawdziwe;-) oraz czy podgrzewanie podłogowe w takim domu ma sens?
    > Być może istnieją lepsze rozwiązania np. wspomniane tradycyjne z
    > kaloryferami.
    Są gorsze, stosuje się tam gdzie nie można inaczej albo jak ktoś
    bardzo nie lubi.

    --
    Pozdr
    JanuszK