eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniepodobno jest taki dinks - srubunek na gladka rure - bez spawania. › Re: podobno jest taki dinks - srubunek na gladka rure - bez spawania.
    From: "Tornad" <t...@h...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: podobno jest taki dinks - srubunek na gladka rure - bez spawania.
    Date: Wed, 04 Aug 2010 06:21:26 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Zadanie:
    > Relokacja kaloryfera. Technologia - rury stalowe, poltora cala.
    > Standardowe podejscie to uciecie a potem zaspawanie gazem. Od biedy
    > elektrycznie ale to straszna rzezba jest.
    >
    > Dowiedzialem sie ze sa takie śrubunki ktore sie nakreca na gladka rure
    > i one same nagwintowuja rure i ewentualnie smaruje sie laczenie jakims
    > klajstrem zeby trzymalo na śmierc. Wtedy taka relokacja bedzie duzo
    > latwiejsza bo stara instalacje sobie potraktuje takim wynalazkiem a
    > nowy kawalek na spokojnie sobie zaspawam nawet elektrycznie.

> [...]
    Ja widzialem tyle, ze do rurek miedzainych. Byc moze sa tez do stalowych ale z
    nimi jakos sie nie zaprzyjaznilem za twarde jak na moj gust.
    Zasada dzialania polega na tym, ze w tym zlaczu, ktore normalnie nasuwa sie na
    laczone rurki, sa dwa pierscienie stozkowe ludzaco podobne do normalnej
    obraczki slubnej. Nakretki stozkowe na tym zlaczu zaciskaja te pierscienie na
    koncach rurek i w ten sposob szczeline pomiedzy pierscieniem a powierzchnia
    rurki uszczelniaja. I to jest bardzo mocne i trwale polaczenie. Nie trzeba
    zadnych klejow czy smarow.
    Ma to te wade, ze te pierscionki mozna uzyc tylko raz; one nie tylko
    zaciskaja lecz wrecz nieco odksztalcaja rurki tak, ze po rozlaczeniu nie daje
    sie ich juz zsunac, ale po ponownym skreceniu jak bylo, uzyskuje sie nadal
    szczelne polaczenie.
    Pzdr.
    Tornad