    From: "Budyń" <b...@r...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: pompa CO
    Date: Mon, 17 Dec 2012 22:43:51 +0100

    Użytkownik "Jackare" <1...@t...com.pl> napisał w wiadomości
    news:kao10e$fjb$1@node1.news.atman.pl...
    > takie założenia to możesz sobie mieć przy ogrzewaniu grzejnikowym gdzie
    > można dokonywać zmian temperatury.

    mam podłogówke bez kalafiorów, nie mam czujnika pogodowego, wszystko dziala
    idealnie - sterownik pogodowy byłby po prostu wyrzuceniem kasy.

    > Sterownik pogodowy utrzymuje w domu temperaturę reagując z wyprzedzeniem-
    > nie dopuszcza do zbytnich różnic co zwłaszcza w przypadku ogrzewania
    > podłogowego które ma olbrzymią bezwładność ma znaczenie i to nie małe.

    być może przy jakims dużym stosunku akumulacyjnosc/moc pieca takie
    rozwiązanie cos daje.

    > znaczenie tym większe że jak to w PL sens tego ogrzewania jest nieco
    > wypaczony i staje się ono podstawowym zródłem ciepła podczas gdy powinno
    > być tylko jednym ze składników systemu grzewczego zwaszcza gdy chcemy
    > zachować krążenie w kończynach dolnych na dobrym poziomie.

    że ale co?? jakies dziwne rzeczy waść opowiadasz. Kłopoty z krążeniem to
    pewnie wina za wysokiej temperatury podłogówki - tak myśle. Ale za wyskoka
    jej temperatura to wina za słabej izolacji budynku. Wobec tego to
    "wypaczenie" to opowiesci z dawych lat gdzie izolacyjnosc budynków była
    kiepska a podłoga gorąca. Dzisiejsze standarty ocieplenia są nieco inne :)

    b.