    From: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: problemy z co
    Date: Sat, 19 Dec 2009 23:29:04 +0100

    Użytkownik "DeSola" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hgj7ga$fi4$1@news.onet.pl...
    > Witam, muszę pomóc mojej matce (starsza osoba) z centralnym. Mieszka w
    > domku. Ogrzewanie na pex ktore robił jej sąsiad... Dzisiaj wywaliłem
    > zwykłe spiro do wentylacji które robiło za odprowadzenie spalin z kotła na
    > gaz i założyłem kwasówkę. Jednocześnie pękł jeden z grzejników - dlatego
    > matka zadzwoniła po mnie. Jestem mocno początkujący i mam podstawowe pyt.
    > dotyczące układu...Oczywiście jaśnie państwo fachowcy nie ma czasu
    > zajrzeć. Odkręciłem ten grzejnik i zaślepiłem pozostałe końcówki od
    > centralnego. Tylko problem jak teraz odpalić centralne... Teraz jak
> [...]
    coś masz zamknięte i nie ma obiegu. Woda się grzeje i nie krąży. Na skutek
    wzrostu teperatury gwałtownie rośnie jej ciśnienie ale raczej w małej
    zamkniętej przestrzeni, np w rurach. Może wszystkie grzejniki masz zamknięte
    na zaworach zasilajacych i odcinających lub jednych lub drugich albo odcięty
    obieg na rozdzielaczach.
    Otwórz wszystkie sprawne grzejniki na max. Napełnij układ wodą do ciśnienia
    ok 1-1,3 bara. Zamknij dopływ gazu do kotła i spróbuj go załączyć - powinna
    załączyś się pompa i woda powinna zacząć krążyć w układzie. W takim stanie
    po kolei odpowietrzaj pompę kotła i grzejniki. W trakcie odpowietrzania
    będzie spadać ciśnienie w układzie. Każdorazowo uzupełnij do ok 1,3 bara i
    odpowietrzaj dalej. Odpowietrz każdy element wypsażony w odpowietrznik i
    upewnij się że szystkie przewody rurowe i grzejniki są drożne. Po
    odpowietrzeniu otwórz dopływ gazu i załącz kocioł.
    Po zagrzaniu wody może się z niej uwolnić jeszcze trochę powietrza. Zimna
    woda madużo większą zdolność do rozpuszczania gazów niż ciepła, więc po
    podgrzaniu moze się trochę bombli pouwalniać i układ trzba będzie
    odpowietrzyć ponownie. Ciśnienie zimnej wody w układzie dla większości
    kotłów gazowych powinieneś mieć na poziomie od 1 do 1,5 bara. Podczas pracy
    kotła będzie rosło osiągając2-2,8 bara. Przy 3 barach powinien zadziałać
    zawór bezpieczeństwa.
    --
    Jackare