    From: Kudlaty <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: problemy z co
    Date: Sun, 20 Dec 2009 02:53:33 -0800 (PST)

    On 20 Gru, 00:23, "DeSola" <p...@o...pl> wrote:

    > Witam, problem rozwiązany - zamarła jedna rura i stąd był opór !!!
    > Mam jeszcze pytanie czy to jest normalne , że w tym pomieszczeniu gdzie jest
    > kocioł jest taki zapach spalin? Kocioł artiston, komora spalania otwarta.
    > Założyłem na górę kotła na taki kołnierz rurę z kwasówki ale ze zdziwieniem
    > zauważyłem, że i tak po bokach mogę włożyć tam rękę ?! czyli że on tamtędy
    > zaciąga powietrze?
    >
    > pozdrawiam
    >
    > Maciek

    Czopuch kotla jest zaprojektowany tak zeby ewentualny syf czy tez
    jakies spaliny zostaly wciagnite do komina
    Na czopuchu jest czujnik ciagu.
    Zaciaganie powietrza nastepuje z dolu kotla.
    Jesli masz otwarta komore spalania to kociol zaciaga powietrze w
    wiekszosci z dolu.
    Jesli czujesz spaliny to znaczy, ze masz cos z kominem/sprawdz
    przejscie - lusterko w lape i umiesc w wyczysce/ jesli zobaczysz
    swiatelko w tunelu to ok. Sprawdz jeszcze dostep swiezego powetrza z
    zewnatrz. Musi byc gdyz inaczej bedzie ciagnac z mieszkania. Jesli
    mieszkanie szczelne to masz zaczadzenie /problem ktory opisujesz -
    spaliny do srodka/. Jesli nie masz szczelnego np kratki wentylacyjne
    to tam nastepuje zaciagniecie powietrza. W wiekszosci w nowych domach
    jedna kratka sluzy jako czerpnia swiezego powietrza. Oby nie ta ktora
    jest blisko szybu do kotla.