    From: "abo" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: programy CAD - do tworzenia rzutów kondygnacji
    Date: Wed, 18 May 2011 23:27:47 +0200

    > Przeciez te rzuty to kilkanascie grubszych i cienkich kresek.
    > Naszkicuj ołówkiem na kartce i daj architektowi a on to zrobi w
    > profesjonalnym programie i wtedy będziecie wspólnie działac dalej. Po co
    > tracic czas na jakies programy aby naszkicowac dwa rzuty?

    tutaj mnie rozbroiłeś ... po co tracić czas..... - po to tracić czas aby
    zaoszczędzić pieniądze, mozna tak odpowiedzieć. Ja robiłem swój chyba z
    ponad rok po 15 min tygodniowo.. Ale mam teraz projekt, gdzie nie mam się
    prawie do czego przyczepić. Na kartce to można szkic stodoły zrobić, a nie
    domu, chyba że komuś nie zależy. Albo masz wszystko przemyślane do
    perfekcji.
    Potem wychodzą takie babole na planach, że dom musisz umeblować tak jak tego
    niechcesz, albo szukasz jakiś nietypowych mebli, bo gdzieś 5 cm brakło.
    Potem chcesz tam zamieszkać i wszystko Cię denerwuje, np za wąska kuchenka
    lub za wąski stół, bo w czterech ciężko przy nim zjeść, a większy jakoś nie
    pasował, bo wtedy gdzieś tam nie zmieściłby sie telewizor. Pozostaje jeszcze
    kwestia, czy wiesz co chcesz, bo skoro nie wiesz co dla Ciebie odpowiednie,
    nie masz żadnego doświadczenia, lub nie masz żadnego pomysłu, to szkic na
    kartce będzie odpowiedni.
    Projekt wydaje mi się najbardziej strategicznym elementem budowy domu, źle
    zaprojektowany może pochłonąć wiele niepotrzebnych wydatków, co może
    znacząco wpłynąć na całość inwestycji. Zmiany może wprowadzać oczywiście
    architekt, ale po co, czym więcej zmian, czym wiecej czasu architekt spedzi
    nad projektem wyrówna sobie w wyższej cenie